Matemàtiques

Els continguts matemàtics s’introdueixen a partir del projecte o a partir d’altres temes que sorgeixin a l’aula intentant que es faci de la manera més manipulativa i significativa possible. A l’escola disposem de diferent material manipulatiu per utilitzar a les sessions de matemàtiques (reglets, multibase, geoplans, tangram…).

A primària utilitzem el material d’innnovamat i organitzem les sessions en dos formats diferents:

• SESSIONS DE LABORATORI DE NOMBRES:

A primària realitzem activitats on entre tots anem construint i descobrint diferents estratègies que ens ajuden a resoldre les operacions bàsiques. En el següent enllaç podeu trobar vídeos tutorials on s’expliquen les estratègies que oferim als infants.

Videotutorials

• SESSIÓ DE RACONS MATEMÀTICS:
    • A educació infantil dins les sessions de racons barrejats es fa un racó de matemàtica manipulativa amb els alumnes de P4 i P5.
    • De 1r a 6è es treballen les matemàtiques organitzant-nos per racons.
    • Els racons van canviant, algunes propostes són:
      • Plataforma innovamat
      • Problemes
      • Càlcul
      • Geometria, mesura pes,… de manera manipulativa
      • Reglets
      • Kapla
      • Code (programa informàtic de programació)

Altres propostes:

• ENIGMES: de P3 a 6è es plantegen diferents enigmes o enginy que cal que els alumnes resolguin.
  • PROJECTE: també es realitzen activitats de matemàtiques dintre dels projectes