Documentació estratègica

La cultura digital apareix en diferents dels documents estratègics del centre. A continuació es remarquen els aspectes més importants de cadascun d’ells.

PEC

En l’apartat: 3.2. Caràcter propi Sant Esteve de Guialbes

“Escola tecnològica. La nostra escola és conscient de la força de les TAC i és per això que vol educar en la cultura tecnològica i el bon ús de les aplicacions digitals, així com formar individus crítics dins un llenguatge nou en constant evolució que, com a tal, té els seus propis codis de funcionament. Volem conèixer aquests codis i els poders d’influència que tenen dins el nostre entorn més proper. Tot i això, també volem valorar la dimensió estètica d’aquests continguts i utilitzar la tecnologia com a mitjà d’expressió en totes les àrees d’aprenentatge. Això es concreta en el treball per projectes, els racons a educació infantil i primària i en els Plans de Treball.
Som conscients que les eines digitals que facilitem als infants són, al mateix temps que de gran riquesa, delicades i perilloses. És per això que fan falta uns hàbits d’ús molt acurats i una sensibilització molt alta cap a la seva protecció i sentit crític/ètic abans d’actuar a la xarxa. Participar en el manteniment dels dispositius a partir de projectes de manteniment amb el personal tècnic de l’escola o assistir en xerrades i debats sobre internet segura dels Mossos d’Esquadra de Catalunya donaran als nostres infants la competència d’autonomia que els exigeix el món virtual quan estiguin sols a casa i hagin de prendre una decisió.”

Dins l’apartat 4.1.1. Prioritats educatives d’acord amb el sistema educatiu

L’ús de les TIC i dels recursos digitals per afavorir la millora dels processos d’ensenyament aprenentatge i dels resultats escolars, així com donar suport a la diversitat dels alumnes. Els alumnes han de desenvolupar la competència digital en tots els nivells educatius.

NOFC

Es detallen les funcions de la coordinadora TAC i de la comissió TAC del centre.