English

A la nostra escola introduïm la llengua anglesa a I3. Es tracta d’un primer contacte en què l’alumnat interactuen amb la mestra a partir de ‘nursery rhymes’ o contes breus. Durant aquestes estones es busca que l’alumnat gaudeixi de la llengua anglesa i que s’hi comenci a familiaritzar.

A I4 i I5 ja disposem d’estones més llargues en les que el treball gira al voltant de contes i cançons. Partint d’una temàtica, realitzem activitats per promoure l’adquisició de vocabulari i estructures bàsiques, com també per motivar l’aprenentatge de l’anglès en situacions quotidianes pròpies de l’aula.

A primària es treballa la llengua anglesa a partir de diferents activitats per tal de permetre que l’alumnat pugui adquirir les quatre habilitats bàsiques Listening, Speaking, Reading i Writing. Aquestes habilitats es treballaran de manera progressiva, donant especial importància a la comunicació oral a Cicle Inicial, per anar progressant cap a una bona adquisició de la comunicació escrita, apropiada a l’edat, en acabar l’educació primària.

Amb l’objectiu d’incrementar el contacte de l’alumnat amb l’anglès, realitzem un taller trimestral amb el grup de grans en aquesta llengua. Aquestes sessions es desenvolupen mitjançant la metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning) o AICLE (Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera) en català.