Educació emocional

Quan un infant està bé emocionalment els aprenentatges no li suposen una dificultat, per això l‘escola promou l’educació emocional, el treball en valors i la competència social.

Les activitats que fem d’educació emocional són:

• Taller d’educació emocional: Dos tallers setmanals, un per primària i un per infantil, format per 4 alumnes de grups diferents. Es treballen activitats concretes d’educació emocional, com ara l’autoestima, l’empatia i l’assertivitat.
  • Educació emocional amb cavalls. 10 tardes durant el curs, els alumnes de 2n, 3r i 4t participen del Projecte d’Educació Emocional Assistit per Cavalls elaborat pel Centre Mas Alba juntament amb l’escola i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vilademuls i té els següents objectius:
      • Aprendre a identificar les emocions pròpies i dels altres.
      • Desenvolupar la capacitat d’observació (un mateix, l’altre, l’entorn).
      • Identificar i cohesionar el grup.
      • Resoldre conflictes i entendre les parts.
      • Explorar nous espais i entorns gaudint de l’aprenentatge.

Parteixen d’una metodologia vivencial, a través de les experiències viscudes s’elaboren les sensacions i emocions sorgides per entendre-les i integrar-les. Cal puntualitzar que els nens i nenes NO munten a cavall. Es treballa a peu a terra proposant diverses activitats i exercicis a fer amb cavalls en funció dels grups (edats, necessitats, nivell d’energia, etc.).

És aconsellable portar roba còmoda i adaptada a l’estació (abrics a l’hivern i samarreta curta, gorra, crema solar a l’estiu/primavera), sabates esportives tancades (no sandàlies).
Un autobús recull els nens/es a l’escola i els hi torna. El preu de l’activitat és gràcies a la subvenció de l’Ajuntament de Vilademuls i del Centre Equinoteràpia Girona Mas Alba.

En aquest video podeu veure la Katrin, la Inès i alguns alumnes explicant el projecte al programa Tarda Oberta de TV3.