L’escola

L’escola Sant Esteve de Guialbes està situada al poble de Sant Esteve de Guialbes dins el municipi de Vilademuls (Girona). És una escola rural de titularitat pública on hi assisteixen els nens i nenes dels diferents pobles que formen part de Vilademuls (Galliners, Olives, Ollers Orfes, Parets d’Empordà, Sant Esteve de Guialbes, Sant Marçal de Quarantella, Terradelles, Vilamarí, Vilademuls, Vilademí, i Vilafreser).

Ens definim com una escola participativa i democràtica; celebrem assemblees periòdicament amb tots els alumnes de l’escola i amb tota la comunitat educativa i es creen comissions mixtes de mestres i pares. El projecte educatiu es basa en l’educació emocional.

A l’escola s’utilitzen diferents metodologies de treball: treball per projectes, treball cooperatiu, racons, tallers amb grups de diferents edats, etc. Es pretén potenciar el treball en grups reduïts i dos mestres a l’aula per tal de poder-nos adaptar millor a les necessitats de cada infant.