Història

L’Escola de Sant Esteve de Guialbes és la única escola de tot el municipi que ha sobreviscut.

L’escola ha estat oberta 83 anys sense interrupcions. Hi va haver un curs amb només 6 alumnes i es va estar a punt de tancar però gràcies a l’esforç i la tenacitat d’uns pares que van creure fermament en l’escola i en els seus mestres es va aconseguir que l’escola no arribés a tancar-se mai i fins i tot que a data d’avui tinguem una escola amb un centenar d’alumnes matriculats.

• Un tros d’història de Vilademuls (article del 28 de març de 2010 al Punt Avui)

Sant Esteve de Guialbes. Vilademuls. Escola. Alumnes de la dècada dels anys 1920, quan les classes es feien en una casa del mig del poble. FOTO: ESCOLA DE SANT ESTEVE DE GUIALBES.