Bassa

La construcció de la bassa de l’escola ens permet descobrir i treballar un nou hàbitat de plantes i animals (nenúfar, gambúsies, carpins…). El fet de tenir-la dins del recinte escolar ens facilita les visites amb regularitat. També ha sigut important la implicació de les famílies com pares ornitòlegs, biòlegs… que ens han donat una empenta important per tirar endavant el projecte.

La bassa és un projecte interdisciplinar que treballem tota l’escola. Estudiem un petit ecosistema aquàtic i alhora ampliem i millorem l’estructura verda i la biodiversitat.

El grup de 4t és l’encarregat del manteniment de la bassa.

Algunes de les qüestions que es realitzen obren interessants línies d’investigació: per què l’aigua es torna verda quan hi ha peixos? Com podem mantenir-la ben transparent? Ens envairà el mosquit tigre? Hi haurà granotes? I més ocells i papallones? Ens visitaran els espiadimonis? Quines plantes poden viure a l’aigua? Què mengen els organismes que hi viuen? Com es reprodueixen?