Comissions mixtes

Hi participen els representants de l’AMPA, famílies, ajuntament i claustre. Són les següents:

Actes i festes
Aquesta comissió organitza totes les festes escolars; castanyada, carnestoltes, nadal i fi de curs. Aquestes festes, són obertes a tota la comunitat educativa i al municipi.
Les famílies, a part d’ajudar amb la organització col•laboren en diferents àmbits; pares fotògrafs ens fan el reportatge fotogràfic i de vídeo de les festes, altres ens ajuden amb l’equip de so si fem representacions teatrals, altres pares venen a maquillar als alumnes quan ho necessitem,…
El curs 2019-2020, una parella de pares músics van venir a fer un taller de percussió de 3 sessions amb els alumnes de CS. Primer ens van assessorar per elaborar tambors amb material reciclat. Quan els vam tenir fets, ens van ensenyar a fer diferents ritmes per poder amenitzar la rua de carnaval.
Ambientació
Dissenya i prepara el pati com un espai educatiu amb més opcions lúdiques, escoltant les propostes i opinions dels alumnes.

El curs 2019-20 es va construir una cabana de vímet entre altres coses. Aquest curs 2020-21 s’està recuperant l’hort de l’escola i reconstruint la bassa.

Biblioteca
Dinamitza l’ús de la biblioteca i promociona la lectura. Durant el curs 2019-2020, la biblioteca ha canviat d’espai degut a l’ampliació de l’escola i la comissió ha col·laborat en el trasllat, catalogació de llibres, folrar els llibres, etc. A més el dia de la festa de nadal i el dia de Sant Jordi, es fan parades de venta de llibres per recollir diners per ajudar econòmicament a totes les famílies amb el pagament de les colònies. Els membres de la comissió de biblioteca ajuden en la organització i venta.
Entorn i voluntariat:
Els membres d’aquesta comissió col•laboren en activitats que es fan en el medi proper com sortides setmanals. Fan propostes, ajuden als mestres a programar-les, gestionen els acompanyants, assessoren als mestres (les famílies de vegades tenen un coneixement més elevat de l’entorn que mestres que fa poc que són a l’escola).
El projecte interdisciplinar de l’escola és “Els ocells de l’entorn” i el podem dur a terme gràcies a l’ajuda de pares experts en el tema.

Algunes de les activitats que fem són:
– Visita als aguaits de “Naturaprop” que estan al costat de l’escola per observar els ocells i altres animals del nostre entorn.
– Ruta per l’entorn per aprendre a escoltar i a identificar el cant dels ocells.
– Ruta per veure l’interior de les caixes niu quan els ocells hi han criat o quan ja han marxat per poder-les netejar.
– Anellada d’ocells

Aquesta comissió també gestiona les xerrades als alumnes. Per exemple, d’ un pare que visita molt sovint la Índia i ens ve a explicar la seva experiència, o d’ un pare que ha estat col·laborant amb un camp de refugiats, o d’un esportista que s’està preparant per les olimpíades, o d’un esportista que viatja per tot el món en kayac. Sempre que algú proposa alguna xerrada o activitat a algun mestre, els redirigim a la comissió d’entorn perquè ho gestioni.La comissió d’entorn també ajuda a organitzar 2 o 3 bicicletades per l’entorn durant el curs. Ens aconsellen rutes i ens fan suport logístic o acompanyament el dia de l’excursió.

Nom de l’escola
Durant el curs 2018-2019 es va dur a terme un procés participatiu per escollir nom per l’escola, ja que portava el nom del municipi. Aquest procés va durar tot el curs. La comissió va establir les bases, després els alumnes i les famílies van fer les propostes. La comissió va fer una selecció de les propostes que complien els requisits establerts i a partir d’aquesta selecció es van començar a fer les votacions. Hi va haver diferents torns de votacions on hi van participar els alumnes, les famílies i tots els habitants del municipi de Vilademuls. El dia de la festa de final de curs, es va fer la votació final entre els dos noms finalistes i finalment va guanyar el mateix nom que ja teníem: Escola Sant Esteve de Guialbes.