ENTREVISTA A EN JORDI RIBOT

Els alumnes de Cicle Superior estem treballant l’entrevista.  Hem fet diferents entrevistes a amics, família, mestres,… Us deixem un exemple d’una entrevista realitzada a en Jordi Ribot, pare d’en Sergi i l’Ariadna, dos alumnes de l’escola.

Hola, som en Sergi i en Biel, i avui entrevistarem a en Jordi Ribot.

Fotògraf nascut el 1968 a Barcelona.Treballa des del 1992 a les

comarques de Girona.

Sergi: Hola

Jordi Ribot:Hola

Sergi: Ara et farem unes preguntes.

Jordi Ribot: Molt bé

Sergi: Quan vas començar a fer fotos?

Jordi Ribot: Jo vaig començar a fer fotografies desde molt petit. De fet una vegada per Reis vaig demanar una càmera i em van portar una càmera molt petita que tenia un botó groc. Només l’havia d’apretar. I després va ser quan vaig començar a aficionar-me Des del 1992 és quan començo a treballar com fotògraf.

Sergi:De petit tenies una càmera?

És el que estàvem dient ara no?

Jordi Ribot: si, vaig tenir aquesta càmera, però després vaig veure que m’agradava i me’n van comprar una altra. He anat tinguent bastantes càmeres diferents en funció del que necessitava en cada moment. Fins que va arribar la càmera digital, perquè abans les càmeres no eren digitals.

Sergi: els teus pares estaven d’acord amb la teva decisió de ser fotògraf?

Jordi Ribot: si, perquè els meus pares mai s’han posat, ni amb mi ni amb els meus germans, en què és el que volíem ser de grans. Simplement ens preguntaven què volíem ser i ells van posar tots els mitjans perquè nosaltres poguéssim estudiar o treballar del que ens agradava. I ells mai ens ho van, d’alguna manera, treure del cap.

Sergi: Quan vas començar a tenir socis?

Jordi Ribot: Doncs quan vaig decidir treballar pel meu compte i no estar en plantilla d’un diari i fer la meva pròpia empresa. I això va ser el 2000, vaig tenir un primer soci i vam fer una empresa que es deia Clickartfoto.

Després ens vam separar i vam fer una altra empresa amb un altre soci i ara l’empresa, que ja té 8 anys, es diu Icona.

Sergi: Quant de temps dediques a editar una foto?

Jordi Ribot: Bé, en editar una foto, poc temps, al que dedico molt temps és a fer una foto. Perquè suposa anar al lloc i fotografiar el que està passant, perquè la nostra especialitat fotogràfica és el fotoperiodisme. Per tant nosaltres, al que ens dediquem és a fotografiar l’actualitat i la informació i, en definitva, la realitat que ens envolta. I per tant, estem més temps buscant la foto, que després editant.

Hi ha un altre tipus de fotògraf que està més temps editant, però no és el nostre cas. Normalment jo, a una foto li dedico, entre 3-5 minuts.

Sergi: De molt i molt petit ja et pensaves… desde quants anys vas pensar en ser fotògraf?

Jordi Ribot: Desde molt petit potser no, però quan vaig fer 14 anys vaig fer un curs de fotografia a l’Institut d’Estudis Fotogràfics i llavors ja em va començar a venir la idea de fer de fotògraf.

Sergi: Vale moltes gràcies per respondre a les preguntes.

Jordi Ribot: Moltes gràcies a vosaltres.