Recordant les colònies del curs 2022-2023

Els dies 16, 17 i 18 de maig, els grups de 4t i 5è vam anar de colònies al delta de l’Ebre.

Vam parar al mig del camí per esmorzar. Quan vam arribar vam deixar les motxilles a la casa i vam anar al parc del costat, vam dinar, vam tornar a la casa i ens vam separar per habitacions. Després, les vam organitzar, quan vam acabar vam anar amb bici a un lloc a perxar per grups, a la barca cabien 6, 7 o 8. Quan estàvem a la barca perxant, costava molt mantenir l’equilibri, quasi caiem! Quan vam acabar de perxar, vam tornar a la casa a sopar, més tard, vam fer una gimcana per tot el poble que havíem d’inventar-nos cançons, trobar llocs del poble, etc. Ens en vam anar a dormir a les 23:00 com cada dia.

L’endemà, el dijous, després d’esmorzar vam anar en bici a un mirador d’ocells, quan va acabar la visita, vam anar a la platja a dinar. Quan vam tornar, vam anar als arrossars i, després de jugar, vam anar a la casa a dutxar-nos i a sopar. Vam acabar fent discoteca fins a les 23:00. D’anar tot el dia en bici, va haver-hi molts companys que van acabar esgotats, vam veure una rata morta a la vora de la carretera i alguns van tenir petites caigudes.

El divendres era l’últim dia de colònies i quan vam acabar d’esmorzar, vam agafar el nostre pícnic i vam anar a un vaixell que ens va ensenyar part de la desembocadura del riu Ebre, quan ja estàvem a terra vam anar a dinar, i en acabar, vam tornar cap a Barcelona.

De les colònies al Delta de l’Ebre a casa Amadeu, vam aprendre com era l’ecosistema del Delta i a vigilar quan s’està en una barca perxant. Ens va agradar l’experiència.

Aquesta crònica ha estat preparada i redactada per alumnes de cicle de Grans fent de periodistes: Aina, Martí B i Unai.