Espais d’investigació de petits

Aquest any els petits han tornat a fer els espais d’investigació.

Els professors han triat diferents temes per fer espais, relacionats amb la tardor.

Han escollit uns en concret diferents espais, han fet un espai matemàtic, artístic, un de moviment, un de investiguem, un altre de parlem. A cada espai es barregen alumnes de P3, P4 i P5. I ara us explicarem el espais.

EL PRIMER ESPAI: L’ARTÍSTIC.

L’artístic el fa la Laura. Fa diferents propostes dins de l’espai, i ara us direm quines son:  hi fan pintura líquida, figures amb fang, fan propostes amb ironfix de diferents formes, amb llapis especials pinten vidres i mandales de la tardor.

SEGON ESPAI: DESCOBRIM

Aquest espai el fa la Vaqui. Vam parlar amb ella i ens va dir que cada dia afegeix més material, fan servir lupes, microscopis per investigar objectes, investigar amb pilotes diferents i tubs, mirar llibres de la natura, construccions amb pals de fusta, sorra per investigar amb diferents objectes, imatges per posar animals de joguina i relacionar les petjades i distingir quins animals son dels bosc i quins no.

TERCER ESPAI:MATEMATÍC

L’espai matemàtic el fa la Mònica. Hi  han moltes coses per fer i a demes casi tot son jocs com: Àbacs per anar practicant nombres, construccions, jocs per relacionar nombres; també hi ha un jocs per relacionar la ombra amb l’objecte i peces per fer figures a la taula. Com heu vist hi han molts jocs per aprendre nombres de manera divertida.

QUART ESPAI:JUGUEM.

L’espai de l’Adrià és de danses. Hi fan diferents tipus de jocs i danses com per exemple: massatges inspirats en pizza i varies danses.

I per últim però no menys important…

CINQUÈ ESPAI: PARLEM.

L’espai de la Sandra i l’Olga està inspirat en un llibre que es diu Tabalet i tots els jocs van sobre el llibre, però abans de començar fan una endevinalla sobre un conill. Aquí teniu els jocs: Jocs d’escriure paraules en pissarres Vileda, jocs de titelles de dits, llibres del Tabalet, ordenar imatges sobre el conte, fer dibuixos sobre el conte i per últim, també els hi posen un conte per l’ordinador.

Aquesta noticia, tant el text com les fotos, l’han fet alumnes del cicle de grans fent de periodistes: Èlia i Àngel.