El concert de Santa Cecília. Programa i història.

Aquest curs, celebrem Santa Cecília amb un concert. Actuaran alumnes del Cicle de Grans.

Aquest és el programa del concert:

Novetat d’aquest concert! Joelli i Martina. El piano a quatre mans. Bike Blues.

Actuacions en parella:

Eiquem i Àngel. Karaoke. Tiroteo.

Anna i Júlia Herrera. Guitarra i Piano. Frere Jacques.

Grups de música:

Pol B, Pol M, Roger, Roc, Joan. Cançó Heat Waves: El Pol B toca la guitarra, el Pol M toca el cajón, el Roger, el Roc, i el Joan canten.

Trio: Julia, i Roc. Toquen L’ukelele, i la Clàudia Canta.

Individual:

Jana. Clarinet. Himne de l’alegria.

Martina C. Piano. Canon de Pachelbel.

Joelli. Piano. Titanic.

Arnau. Piano. El rei del salto mortal.

Txell. Piano. Góndola.

Jan. Piano. Els ocells ja han arribat.

Aina. Viola. La isla de Man.

Anna. Guitarra. Fly me to the moon.

Vam fer algunes fotos del concert…

Per acabar, us expliquem l’origen de Santa Cecilia, patrona dels músics, segons la informació que hem trobat a internet.

Una de les Santes més conegudes i venerades al llarg de l’historia cristiana ha sigut Cecília de Roma.

Universalment coneguda com la patrona de la música, aquesta màrtir primitiva ja tenia una amplia veneració i commemorada tant en Orient com en Occident.

El seu nom també és dels que figura entre les Santes màrtirs dones commemorades en Cànon de la Missa.

Però ¿sabem  realment quina va ser la màrtir tant reverenciada?

La Anglesa catòlica commemorada al 22 de novembre, la mort de Santa Cecília, una dona de família noble que va morir en un any indeterminat entre el 180 i el 230 de la nostra era després de ser torturats per la seva conversió al cristià.

Aquesta noticia, tant el text com les fotos, l’han fet alumnes del cicle de grans fent de periodistes: Roger i Gerard.