El projecte interdisciplinar de l’escola, curs rere curs, ofereix l’entorn adient pel treball global i transversal no només d’àrees de contingut sinó de metodologies voltant la recerca, el treball en equip, l’atmosfera de tasques compartides i els valors. La base del treball és el foment del treball en grup, pautat i estipulat, el tractament de la informació tot tenint present la base d’estudi amb el producte final relacionat amb l’ús de les noves tecnologies com recurs digital. Permetrà també cohesionar dinàmiques de grup en la selecció del nom de la classe i afegirà el tret distintiu per a l’ampliació de coneixements transversals i el tractament de la informació global.
Durant la setmana cultural, el projecte interdisciplinar, oferirà el marc conceptual per a totes les àrees i especialitats i serà el ‘leit motiv’ per decoracions d’aules i passadissos. Es pot, a més, aprofitar racons de l’escola per a la mostra de treballs amb maquetes, materials reciclats, exposicions d’art i qualsevol treball artístic més voluminós si el projecte així es desenvolupa.
Amb aquest projecte volem apropar-nos a la diversitat cultural i adonar-nos que la riquesa cultural que ens envolta és al nostre abast i és una font inesgotable de coneixement i saviesa. Parlem d’un concepte en plural CULTURES i ens apropa a les persones, a les seves expressions humanes, al seu pas pel temps i a la tolerància de qualsevol i cadascuna d’elles. Us convidem doncs a apropar-nos a les diferents cultures del món, a la multiculturalitat perquè en definitiva ens ajuda a ser més conscients que estem tots connectats i ens ajuda a desenvolupar-nos i créixer com a persones.
OBJECTIUS
Comprendre l’origen i desenvolupament de les diverses cultures en el context polític, social i cultural en què van sorgir i relacionar-les amb la trajectòria dels pobles que les van adoptar en les diferents facetes de la seva realitat històrica.
Assolir una perspectiva global de l’evolució de la humanitat que faciliti la comprensió de la pluralitat i de la diversitat social i cultural, i aplicar aquests coneixements a la interpretació del present, la comprensió del passat i la construcció del futur.
Prendre consciència de pertinença a diferents àmbits socials i culturals.
Reconèixer que les manifestacions culturals i artístiques i les tradicions són una part del patrimoni cultural dels pobles, assumir la responsabilitat que suposa conservar-les i valorar-les com un recurs per a l’enriquiment personal i comunitari.
Valorar el patrimoni cultural com a herència i llegat dels grups humans i manifestació de la seva riquesa i diversitat. Comprendre els elements bàsics de les manifestacions culturals dins el seu context.
Afavorir la convivència i la comunicació entre els individus i grups d’una societat, amb creences i pràctiques religioses i no religioses plurals.
Participar de forma cooperativa en l’elaboració, realització i avaluació de projectes rellevants a partir del plantejament d’interrogants i problemes en relació a la conservació del patrimoni cultural
Identificar, localitzar i analitzar,els elements que configuren les cultures com a resultat de les interaccions entre els grups humans
Reconèixer la diversitat com a element enriquidor de la convivència, emetre judicis fonamentats i manifestar actituds de respecte cap a valors i opinions diferents del propi, valorant-los positivament.
Conèixer i utilitzar els conceptes bàsics de la diversitat cultural.
Desenvolupar capacitats cognoscitives i comunicatives: hem de saber elaborar i explicar mapes, textos, imatges, pel·lícules…
Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i altres mitjans d’informació i comunicació.