La setmana passada, amb els alumnes de sisè, vam descobrir el total de formes diferents que podem arribar a fer amb cinc quadrats iguals units pel costat. Vam descobrir i compartir el significat de la paraula Pentòmino (orígen grec, pente) i van cooperar per trobar les diferents figures possibles, primer individualment i després posant-ho en comú amb la resta del grup.
Degut a això va sorgir el concepte de gir, translació i rotació. I quins són els possibles moviments que es poden donar en un pla? i en l’espai? Els alumnes de sisè us ho poden explicar…
Avui hem intentat descobrir les maneres de tallar una quadrícula de 4 x 4 de manera que amb un sol tall poguéssim obtenir dues peces amb la mateixa forma i la mateixa superfície. Hem pensat i hem compartit recerques. Quantes n’hem trobat?
I hem seguit pensant… I si volem tallar la quadrícula obtenint dues peces amb la mateixa superfície i diferent forma? Alguns grups n’han trobat més de 5 opcions. Però, n’hi ha més?
Seguirem…
Anem fent un diari d’imatges de les sessions AQUÍ