Les classes de cinquè, JA TENIM NOM!

Aquest any, com ja sabeu el projecte compartit d’escola és La vida a la riera.

L’alumnat de 5è, com tota l’escola, hem aprofitat l’entorn privilegiat en el qual vivim, hem fet una sortida a la riera de Vilamajor en busca de les diferents plantes de ribera que hi podem trobar.

Abans de tornar a l’escola, hem agafat unes bosses d’escombraries i hem recollit deixalles. A més, hem agafat caixes per agafar mostres de diferents elements naturals que trobem a la riera.

La sortida ha sigut un èxit i hem pogut observar un munt de plantes que ja havíem treballat prèviament visualitzant un power point a l’aula. En petits grups d’experts hem  anotat les característiques més rellevants de cadascuna d’elles.

La nostra sorpresa ha sigut la gran quantitat de deixalles que hi havia al voltant de la nostra riera i que entre tots hem recollit entre sorpresa i increduilitat a parts iguals. Davant d’aquest fet des de l’àrea de matemàtiques s’ha decidit fer-ne un informe, que facilitarem a l’ajuntament del poble.

Aprofitant aquesta temàtica, la mare d’en Marc Alay ha vingut a fer un taller de plàstica molt entretingut i divertit. Com podeu veure a les fotos, a partir d’una ampolla d’aigua hem creat un test on hem plantat llavors de julivert, ara ens toca esperar a veure si creix o no.

A l’espai de projecte hem elaborat un petit herbari on a través de diferents investigacions i consultes ens ha permès conèixer més detalls sobre les plantes de ribera i poder decidir quin nom ens agradava i/o representava a nivell d’aula.

La classe de 5è A som l’Angèlica i la classe de 5è B la Pota de cavall. Ara ens toca investigar i conèixer tots els detalls sobre aquestes dues plantes!!!

En breu, gaudirem de la visita d’un expert en plantes, li estem preparant una entrevista i esperem que estigui a la seva alçada.