NOMBRES, GEOMETRIA I NATURA

Aquest curs,aprofitem el projecte interdisciplinar, l’apadrinament del Patrimoni i ho acompanyem tot d’una visió STEAMcat, per iniciar les sessions de “Guacamole matemàtic” amb els alumnes de 5è i 6è de Primària apostant fort!

Llencem una pegunta, observem i fem les primeres hipòtesis.

Hem preguntat als nostres alumnes quin dels rectangles dibuixats a la pissarra és el que més els agrada.

i a vosaltres, quin us agrada més?

Recollim les respostes individuals de tots els alumnes de cicle superior, i observem que sempre hi ha un rectangle més votat. Segurament si fem aquesta activitat arreu del planeta, veuríem que hi ha un rectangle que guanya en vots, sempre el mateix!

Ens preguntem, per què coincidim?

Introduïm en aquest moment, després de diverses deduccions, hipòtesis i suposicions, el concepte de nombre AURI.

Busquem, dins l’aula, objectes rectangulars i els mesurem per a buscar la proporció Àuria 1,61… Ens comprometem a mesurar objectes rectangulars de casa com la pantalla del televisor, el mòbil, un quadre, una llibreta…

Per què la majoria dels objectes que ens envolten tenen una proporció que s’ajusta al nombre d’Or o nombre AURI 1,61? Ho trobem a més llocs del nostre entorn?

Les empreses, volen compradors? Veiem que tenen present allò que ens atrau, que ens agrada i que acabarem escollint.

La natura i les matemàtiques ja estan inventades, només cal que tinguem una ment oberta, que ens preguntem el per què de les coses que observem a l’entorn i que volguem trobar les respostes!

Anirem deixant les nostres descobertes i produccions AQUÍ