Experimentació amb plastilina

A l’espai Castellers algun matí i alguna tarda, després que els infants hagin jugat una bona estona, proposem experimentar amb plastilina.

Hi ha qui de seguida s’afanya a venir cap a la taula, d’altres continuen jugant. Tot i que són pocs a qui no interessa la proposta.

Repartim un tros de plastilina a cada infant. Sembla que hi ha ganes, hi ha pressa per tenir-la a les mans: braços que s’allarguen, mans esteses, “jo”, “mi”, “plastilina”, infants que agafen la plastilina del company, d’altres que posen la mà dins la bossa …

Calma, espereu n’hi ha per tots i totes!!!

Comença l’activitat. La vista, el cos, les mans, els dits… es posen en moviment. Es fa el silenci. Els infants tranquils i concentrats comencen a fer un munt d’accions: tocar, aixafar amb la mà, fer trossets petits que en van posant un a un sobre la taula, fer trossets petits que tot seguit aixafen amb el dit, apilar els trossets, tirar-los a terra, fer o provar de fer “cucs”, “xurros”, intentar fer boles mentre fem rodolar les mans, observar el que fa l’altre…

Cares i expressions de satisfacció d’allò que van fent.

      (Cliqueu aquí per veure més imatges).

 

Infants que comencen a posar nom a les seves creacions: “un caragol”, “diners”, “pizza”, “un cuc”…

A la proposta hi afegim diferents elements: tisores, rodets i ganivets per tal de posar en marxa diferents habilitats motrius que els permeten: descobrir, provar, tallar, punxar, aixafar, trencar, unir… Per facilitar algunes d’aquestes accions, nosaltres fem “xurros” perquè elles i ells les puguin realitzar.

I quan s’acaba toca recollir. Hi ha plastilina escampada per tota la taula, per sobre i per sota (trepitjar amb la sabata també resulta interessant). Sort que sempre hi ha infants disposats a col·laborar. La plastilina a dins la bossa i els estris a la panera, guardats per un altre dia.

Bé, ja veieu quina feinada que fan!!!

Experimenten textures, temperatura, colors… Observem com van desenvolupant habilitats motrius, van adquirint cada vegada més destresa, aprenen a controlar la força, la pressió, potencien la imaginació, la creativitat…

Sembla que s’ho passen bé. I són els mateixos nens i nenes que demanen jugar amb la plastilina.