Excursió a Reus per la Castanyada

El dia 2 de novembre vam fer la primera sortida del curs amb els principals objectius d’enfortir les relacions entre l’alumnat, potenciar la cohesió del grup-classe-escola, i com no conèixer el potencial turístic de la capital del Baix Camp.

Ens van explicar que Reus és una ciutat d’origen medieval documentada a partir de l’any 1114. Un dels elements medievals destacats de la ciutat és l’església de Sant Pere, d’estil gòtic tardà, en la qual ens han explicat la llegenda de la flama de la candela, que protegeix a Reus de les malalties des de 1592 i per la qual cosa es vetlla perquè no s’apagui mai. Al segle XVIII es va produir un desenvolupament urbà i industrial en què la ciutat va destacar en la producció i exportació de l’aiguardent, així com també amb teixits com la seda. Els indians, les grans fortunes d’ultramar, van impulsar grans iniciatives de modernització de Reus a finals del 1800 com la gran estació i les línies del tren, el santuari de Misericòrdia, l’Hospital i la plaça Prim amb el Teatre Fortuny i els porxos d’estil colonial. A la segona meitat del segle XIX Reus es converteix, després de Barcelona, en una ciutat de referència de tots els moviments culturals; en aquest sentit cal destacar el Modernisme. A Reus van néixer el pintor Marià Fortuny i Antoni Gaudí, encara que molts creuen que va fer a Riudoms, d’on eren els seus pares. Durant l’estada a la ciutat hem visitat el “Gaudí Centre Reus” on hem pogut conèixer una mica més l’obra de l’arquitecte.

Avui Reus és un important pol d’atracció comercial i és coneguda entre altres coses pel vermut. La marca “Vermut de Reus” és sinònim de qualitat, com hem pogut comprovar prenent un a les diferents terrasses de la plaça del Mercadal.

Podeu veure més fotografies al nostre ÀLBUM de la sortida.