Ciutadania i Drets Humans amb GES1

El passat 19 de gener iniciarem el mòdul de ciutadania, que acabà amb l’inici e les vacances de Pasqua.

Partint de la Declaració dels Drets Humans i fent una lectura grupal d’aquests els vàrem il·lustrar amb imatges que cadascú sentia que interpretaven allò que deia l’article.

Reflexionarem sobre les injustícies que encara avui, tot i haver-hi vigents aquests DRETS es vulneren, i de com tot i existir les Organitzacions Internacionals Governamentals es fa necessària l’existència de les ONG. Entitats i associacions sense ànim de lucre que diàriament treballen per compensar les mancances dels Estats ja sigui a nivell mundial o en zones locals més reduïdes, com ara els nostres barris. Per aquest motiu aprofitant el dia 8 de març, introduirem el tema dels dies Internacionals i responguérem a la pregunta de perquè els celebrem mundialment.

Continuarem esbrinant que es un Estat i quins tipus d’estat existeixen; entenent que la democràcia és essencial per tal que els ciutadans i ciutadanes de peu puguem fer valer els nostres drets sense oblidar que aquests van acompanyats d’uns deures.

A continuació us mostrem un vídeo de la feina realitzada amb la professora Dori Anglada

1 comentari

  1. Msrrat

    Interessant el plantejament del mòdul de ciutadania. La cerca d’imatges per part de l’alumnat per reforçar i entendre millors els conceptes que es treballen, el debat, el perquè cal celebrar el 8 de març, el paper que fan les ONGs, la reflexió del que és un estat, de com està organitzat i el que significa un estat democràtic, i per tancar el tema la realització d’un resum amb el mapa conceptual. Molt bona feina Dori per la teva iniciativa, pel teu lideratge i per crear aquest bon ambient a l’aula.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>