7a Edició de la Vallèsbot a Canovelles: Tecnologia i Innovació en el Sector Primari

Benvolgudes famílies i estimat alumnat:

El passat 14 de maig, Canovelles va acollir la 7a edició de la Vallèsbot, una jornada robòtica que reuneix l’alumnat de diverses escoles de la comarca del Vallès Oriental. Aquest esdeveniment anual compta amb la participació de centres educatius de Granollers, Canovelles, Les Franqueses del Vallès i la Roca del Vallès, oferint una oportunitat única per compartir coneixements, projectes i innovacions tecnològiques entre estudiants.

Aquest any, la temàtica proposava un repte especialment rellevant: com la tecnologia pot millorar l’agricultura, la ramaderia, la pesca i altres àrees del sector primari. L’alumnat de 5è de la nostra escola va participar activament en aquesta edició, centrant-se en la construcció de dues granges: una dedicada a la ramaderia i l’altra a l’agricultura. Aquests projectes es van inspirar en dues granges properes a Granollers que l’alumnat va tenir l’oportunitat de visitar i conèixer de primera mà.

Dins d’aquestes granges, els estudiants van treballar intensament en l’aplicació d’energies renovables. La granja ramadera es va dotar d’energia solar, mentre que la granja agrícola utilitzava energia eòlica. Aquesta implementació no només va ser un exercici tècnic, sinó també una reflexió sobre la importància de les energies renovables per a la sostenibilitat del sector primari.

A més, gràcies a aquestes energies renovables, els nens i nenes van poder utilitzar les micro:bits per facilitar les tasques dels grangers. A la granja ramadera, per exemple, van crear un “gosbot” amb el kit de robòtica Wedo 2.0, que ajudava a controlar el bestiar i feia la feina dels grangers més eficient. Per a la granja agrícola, van desenvolupar una camioneta robòtica que ajudava en el transport de productes i materials dins de la granja.

Aquesta jornada robòtica també va permetre conèixer altres propostes de diferents centres educatius. La diversitat de projectes presentats per les escoles de Granollers, Canovelles, Les Franqueses del Vallès i la Roca del Vallès va ser molt enriquidora. Cada grup va mostrar la seva interpretació del tema, aportant solucions innovadores i creatives per millorar el sector primari amb l’ajuda de la tecnologia.

Els projectes dels nostres infants van demostrar no només les seves habilitats tècniques, sinó també la seva capacitat per treballar en equip, resoldre problemes i pensar de manera innovadora. La Vallèsbot 2024 ha estat una experiència enriquidora per a tots, destacant la importància de la tecnologia en el futur del sector primari i la necessitat de continuar explorant solucions sostenibles i eficients.

Estem molt orgullosos del treball realitzat pels nostres alumnes i esperem amb il·lusió la propera edició de la Vallèsbot, on seguirem fomentant l’interès per la ciència, la tecnologia i la sostenibilitat.