Acords Digitals

A partir de la FIC realitzada al llarg del curs 2022-2023, l’escola Ponent ha arribat als següents acords digitals que, portarem a terme, a partir del curs 2023-2023.

Aquests acords han estat consensuats amb el claustre i donats a conèixer al consell escolar del centre, com a òrgan de govern del mateix.

Així doncs, els acords presos són:

  • Crearem una unitat compartida amb d’organització interna pel claustre. Assignarem els diferents rols segons les coordinacions i les funcions dels membres del claustre.
  • Les carpetes que contenguin informació crítica de l’alumnat, només tindrà accés el tutor o equip docent que desenvolupa la seva tasca amb aquells infants.
  • Les carpetes que contenguin informació confidencial i privada de l’alumnat, només tindrà accés els i les mestres especialistes per al suport inclusiu, així com la direcció del centre i el tutor o tutora que tingui aquell infant.
  • La informació delicada de l’alumnat referent a intoleràncies, al·lèrgies, situacions familiars determinades… es recollirà en un document de càlcul. Aquest document haurà d’estar a la classe penjada en un lloc visible, però, tapada perquè no ho pugui veure tothom.
  • En referència a les xarxes socials de l’escola així com a la pàgina web, s’ha decidit donar més importància a l’activitat i no donar-li la importància a la imatge del menor. A partir del curs 2023-2024, a les xarxes socials sortiran imatges de les activitats (intentant que només surten parts dels nens i nenes com ara; mans, esquenes, peus…) i a la pàgina web es podrà accedir a veure les diferents fotografies mitjançant una carpeta amb contrasenya que, se li donarà als familiars a l’inici de cada curs.
  • En referència als diferents espais virtuals d’aprenentatge a tota Primària es tindrà el Classroom. Així doncs, per a Cicle Inicial de Primària serà un entorn virtual d’aprenentatge només a l’aula (no es penjaran deures que han de fer a casa, no suposarà una feina extra a casa) mentre que a Cicle Mitjà i Cicle Superior de Primària s’utilitzarà per enviar deures, fer treballs en grups, individuals, realitzar coavaluacions, autoavaluacions… Com s’ha anat portant a cap fins ara.
  • A Educació Infantil s’emprarà el Classdojo com entorn virtual d’aprenentatge. Cicle Inicial de Primària, farà servir el Classdojo com a eina de comunicació amb les famílies.
  • Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària comptaran amb un Symbaloo com a centre de recursos propis. Allà els i les docents hauran de penjar els diferents recursos que porten a terme en les diferents situacions d’aprenentatge.
  • A Cicle Mitjà i a Cicle Superior, es tindrà un Classroom com a centre de recursos propis. Allà els i les docents hauran de penjar els diferents recursos que porten a terme a les aules.
  • S’acorda fer servir les diferents Kudis treballades a la FIC Digital, almenys un cop al trimestre. S’agafarà la Kudi que millor convingui segons la situació d’aprenentatge que s’estigui treballant.
  • La Competència digital es desenvoluparà en totes i cadascuna de les situacions d’aprenentatge realitzades al centre. Des d’Educació Infantil fins a Educació Primària. Es farà un recull, a les actes d’avaluació hauran de deixar plasmades quins indicadors operatius s’han desenvolupat al llarg del trimestre.