Actuacions

na vegada decidim els objectius a treballar, planificarem i farem el seguiment per verificar l’obtenció dels objectius establerts a partir d’unes actuacions concretes.

Per poder portar aquest control d’aquestes actuacions, crearem un model per fer aquest seguiment.

A continuació us mostrem les activitats previstes en la nostra Estratègia digital de Centre:

Objectiu de l’EDC
  1. Desenvolupar el pensament lògic del nostre alumnat a través de la Robòtica.
Indicador i criteris d’assoliment Nombre de sessions setmanals dedicades al treball amb robots.

Criteri d’acceptació:>1 a la setmana

Nombre d’activitats amb robots definits per a cada cicle.

Criteri d’acceptació:>2

Almenys un 80% de l’alumnat realitza les tasques individualment.
Responsable de l’Objectiu Docents que imparteixen robòtica al centre.
ACTIVITATS ASSOCIADES ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT
1 Infantil: Activitats als panells relacionats basant-se en paràmetres robòtics (Bit by bit, Bot Lògics, Lightbot hour, Kodable…) Fitxa d’Activitat
2 Utilització de les Bee bots i Mouse-bots als racons d’Infantil. Fitxa d’Activitat
3 Utilització dels Mouse-bots i Bee-bots en les diferents assignatures de CI fora de l’hora de robòtica Fitxa d’Activitat
4 Infantil: Activitats als panells relacionats basant-se en paràmatres robòtics (Mimo, Lightbot…) Fitxa d’Activitat
5 Cicle Inicial: Scratch Jr Fitxa d’Activitat
6 3r de Primària: Scratch Fitxa d’Activitat
7 3r: Utilització d’Apps relacionades amb la Robòtica Fitxa d’Activitat
8 4t: Code.org (1r trimestre)+ Robots Edison (2n trimestre) + Microbits (3r trimestre) Fitxa d’Activitat
9 4t: Utilització d’Apps relacionades amb la Robòtica Fitxa d’Activitat
10 5è: Vallèsbot (Wedo, Microbits o Edisons) Fitxa d’Activitat
11 6è: First Lego League interna de centre Fitxa d’Activitat

 

 

Objectiu de l’EDC 2. Definir i implementar el desplegament curricular complert de la competència digital de l’alumnat per millorar l’aprenentatge.
Indicador i criteris d’assoliment % de l’alumnat de sisè que aprova amb un d’assoliment notable la part digital.

Criteri d’acceptació:>85%

Més del 80% de les matèries han adaptat les seves programacions incloent el desplegament de la competència digital El 90% del professorat utilitza les eines comunes per fer el seguiment de la competència digital de l’alumnat
Responsable de l’Objectiu Claustre Docent
ACTIVITATS ASSOCIADES ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT
1 Recollida de les activitats relacionades amb la competència digital que es realitzen a cada equip docent. Fitxa d’Activitat
2 Definició de la rúbrica d’avaluació de la competència digital per cada nivell Fitxa d’Activitat
3 Implementar activitats digitals dins de les programacions de les aules. Fitxa d’Activitat
4 Creació de rúbriques d’autoavaluació i coavaluació en les diferents situacions d’aprenentatge Fitxa d’Activitat

 

Objectiu de l’EDC 3. Millorar la competència digital de les famílies per afavorir l’acompanyament de l’aprenentatge.
Indicador i criteris d’assoliment Almenys ha participat el 30% de les famílies de l’escola a les xerrades que s’han portat a terme. Grau de satisfacció de les famílies respecte la cultura digital de centre.

Criteri d’acceptació:>50,00%

Percentatge de famílies del centre que assisteixen a les sessions programades.

Criteri d’acceptació:>45%

Responsable de l’Objectiu Equip Social del Centre I Coordinació TAC
ACTIVITATS ASSOCIADES ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT
1 Crear protocols d’ús dels entorns virtual d’aprenentatge. Fitxa d’Activitat
2 Xerrades formatives per l’ús dels entorns virtuals d’aprenentatge Fitxa d’Activitat

 

Objectiu de l’EDC 4. Millorar l’ús segur, responsable i crític de les tecnologies digitals amb la finalitat d’esdevenir ciutadans digitals conscients.
Indicador i criteris d’assoliment Percentatge de famílies del centre que contesten a l’enquesta i es mostren satisfetes amb la Cultura Digital

Criteri d’acceptació:>60%

Almenys un 60% de l’alumnat de 4t respon correctament a l’enquesta sobre responsabilitat, ús segur i crític dels continguts digitals Almenys un 80% de l’alumnat de 6è respon correctament a l’enquesta sobre responsabilitat, ús segur i crític dels continguts digitals
Responsable de l’Objectiu Equip Social del Centre I Coordinació TAC
ACTIVITATS ASSOCIADES ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT
1 Promoure xerrades dirigides per agents externs destinades a prevenir el mal ús de les noves tecnologies Fitxa d’Activitat
2 Xerrades formatives sobre les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies vers el control parental Fitxa d’Activitat
3 Fomentar la notificació de problemàtiques i males praxis amb els dispositius i comptes personals de l’escola. Fitxa d’Activitat
4 A cada curs escolar, a partir de 3r de Primària, proposar canviar cada curs la contrasenya del correu electrònic. Fitxa d’Activitat

 

Objectiu de l’EDC 5. Implementar la competència digital del personal del centre per millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge.
Indicador i criteris d’assoliment Percentatge de membres del claustre que assisteixen a les sessions de la FIC d’estratègia digital de centre.

Criteri d’acceptació:>80%

Almenys un 80% del claustre valoran molt positivament, mitjançant una enquesta, la utilització de les eines digitals a la seva tasca diària. Almenys el 50% del claustre amplia el seu coneixement mitjançant cursos, seminaris, grups de treball, coordinacions al centre per continuar desenvolupant la seva competència digital docent.
Responsable de l’Objectiu Equip Social del Centre I Coordinació TAC
ACTIVITATS ASSOCIADES ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT
1 Formació interna de centre (FIC), DEBATS i ACORDS Fitxa d’Activitat
2 Formacions a la comunitat educativa. Fitxa d’Activitat
3 Programació de càpsules formatives temàtiques (TockApp, Classroom, Classdojo, Pàgina Web, Xarxes Socials) i periòdiques per formar la comunitat educativa (diferent nivells, recursos i programari). Fitxa d’Activitat
4 Formació de tot el claustre en les noves Panells Interactius Fitxa d’Activitat
5 Creació d´un protocol que reculli de manera transversal la Competència Digitals dels alumnes en les diferents àrees Fitxa d’Activitat

 

Objectiu de l’EDC 6. Actualitzar i donar a conèixer la cultura digital de centre.
Indicador i criteris d’assoliment El 90% del professorat nou demostra haver-se adaptat al centre digitalment al cap de dos mesos de la seva incorporació. El 85% de les famílies han realitzat la tutoria digital amb el o la docent del seu fill o filla per explicar com funcionen l’EVA del centre. Es realitzan tots els documents previst a l’Estratègia Digital de Centre
Responsable de l’Objectiu EQUIP DIRECTIU
ACTIVITATS ASSOCIADES ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT
1 Redacció de Protocols. Fitxa d’Activitat
2 Actualització de la documentació del centre. Fitxa d’Activitat
3 Creació Pla Acollida Digital: docents, alumnat i famílies. Fitxa d’Activitat
4 Creació d’un Pla de Comunicació de Centre Fitxa d’Activitat
5 Difusió de la documentació d’inclusió digital a tota la comunitat educativa Fitxa d’Activitat