na vegada decidim els objectius a treballar, planificarem i farem el seguiment per verificar l’obtenció dels objectius establerts a partir d’unes actuacions concretes.
Per poder portar aquest control d’aquestes actuacions, crearem un model per fer aquest seguiment.
A continuació us mostrem les activitats previstes en la nostra Estratègia digital de Centre:
Objectiu de l’EDC |
|
|||
Indicador i criteris d’assoliment | Nombre de sessions setmanals dedicades al treball amb robots.
Criteri d’acceptació:>1 a la setmana |
Nombre d’activitats amb robots definits per a cada cicle.
Criteri d’acceptació:>2 |
Almenys un 80% de l’alumnat realitza les tasques individualment. | |
Responsable de l’Objectiu | Docents que imparteixen robòtica al centre. | |||
ACTIVITATS ASSOCIADES | ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT | |||
1 | Infantil: Activitats als panells relacionats basant-se en paràmetres robòtics (Bit by bit, Bot Lògics, Lightbot hour, Kodable…) | Fitxa d’Activitat | ||
2 | Utilització de les Bee bots i Mouse-bots als racons d’Infantil. | Fitxa d’Activitat | ||
3 | Utilització dels Mouse-bots i Bee-bots en les diferents assignatures de CI fora de l’hora de robòtica | Fitxa d’Activitat | ||
4 | Infantil: Activitats als panells relacionats basant-se en paràmatres robòtics (Mimo, Lightbot…) | Fitxa d’Activitat | ||
5 | Cicle Inicial: Scratch Jr | Fitxa d’Activitat | ||
6 | 3r de Primària: Scratch | Fitxa d’Activitat | ||
7 | 3r: Utilització d’Apps relacionades amb la Robòtica | Fitxa d’Activitat | ||
8 | 4t: Code.org (1r trimestre)+ Robots Edison (2n trimestre) + Microbits (3r trimestre) | Fitxa d’Activitat | ||
9 | 4t: Utilització d’Apps relacionades amb la Robòtica | Fitxa d’Activitat | ||
10 | 5è: Vallèsbot (Wedo, Microbits o Edisons) | Fitxa d’Activitat | ||
11 | 6è: First Lego League interna de centre | Fitxa d’Activitat |
Objectiu de l’EDC | 2. Definir i implementar el desplegament curricular complert de la competència digital de l’alumnat per millorar l’aprenentatge. | |||
Indicador i criteris d’assoliment | % de l’alumnat de sisè que aprova amb un d’assoliment notable la part digital.
Criteri d’acceptació:>85% |
Més del 80% de les matèries han adaptat les seves programacions incloent el desplegament de la competència digital | El 90% del professorat utilitza les eines comunes per fer el seguiment de la competència digital de l’alumnat | |
Responsable de l’Objectiu | Claustre Docent | |||
ACTIVITATS ASSOCIADES | ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT | |||
1 | Recollida de les activitats relacionades amb la competència digital que es realitzen a cada equip docent. | Fitxa d’Activitat | ||
2 | Definició de la rúbrica d’avaluació de la competència digital per cada nivell | Fitxa d’Activitat | ||
3 | Implementar activitats digitals dins de les programacions de les aules. | Fitxa d’Activitat | ||
4 | Creació de rúbriques d’autoavaluació i coavaluació en les diferents situacions d’aprenentatge | Fitxa d’Activitat |
Objectiu de l’EDC | 3. Millorar la competència digital de les famílies per afavorir l’acompanyament de l’aprenentatge. | |||
Indicador i criteris d’assoliment | Almenys ha participat el 30% de les famílies de l’escola a les xerrades que s’han portat a terme. | Grau de satisfacció de les famílies respecte la cultura digital de centre.
Criteri d’acceptació:>50,00% |
Percentatge de famílies del centre que assisteixen a les sessions programades.
Criteri d’acceptació:>45% |
|
Responsable de l’Objectiu | Equip Social del Centre I Coordinació TAC | |||
ACTIVITATS ASSOCIADES | ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT | |||
1 | Crear protocols d’ús dels entorns virtual d’aprenentatge. | Fitxa d’Activitat | ||
2 | Xerrades formatives per l’ús dels entorns virtuals d’aprenentatge | Fitxa d’Activitat |
Objectiu de l’EDC | 4. Millorar l’ús segur, responsable i crític de les tecnologies digitals amb la finalitat d’esdevenir ciutadans digitals conscients. | |||
Indicador i criteris d’assoliment | Percentatge de famílies del centre que contesten a l’enquesta i es mostren satisfetes amb la Cultura Digital
Criteri d’acceptació:>60% |
Almenys un 60% de l’alumnat de 4t respon correctament a l’enquesta sobre responsabilitat, ús segur i crític dels continguts digitals | Almenys un 80% de l’alumnat de 6è respon correctament a l’enquesta sobre responsabilitat, ús segur i crític dels continguts digitals | |
Responsable de l’Objectiu | Equip Social del Centre I Coordinació TAC | |||
ACTIVITATS ASSOCIADES | ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT | |||
1 | Promoure xerrades dirigides per agents externs destinades a prevenir el mal ús de les noves tecnologies | Fitxa d’Activitat | ||
2 | Xerrades formatives sobre les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies vers el control parental | Fitxa d’Activitat | ||
3 | Fomentar la notificació de problemàtiques i males praxis amb els dispositius i comptes personals de l’escola. | Fitxa d’Activitat | ||
4 | A cada curs escolar, a partir de 3r de Primària, proposar canviar cada curs la contrasenya del correu electrònic. | Fitxa d’Activitat |
Objectiu de l’EDC | 5. Implementar la competència digital del personal del centre per millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge. | |||
Indicador i criteris d’assoliment | Percentatge de membres del claustre que assisteixen a les sessions de la FIC d’estratègia digital de centre.
Criteri d’acceptació:>80% |
Almenys un 80% del claustre valoran molt positivament, mitjançant una enquesta, la utilització de les eines digitals a la seva tasca diària. | Almenys el 50% del claustre amplia el seu coneixement mitjançant cursos, seminaris, grups de treball, coordinacions al centre per continuar desenvolupant la seva competència digital docent. | |
Responsable de l’Objectiu | Equip Social del Centre I Coordinació TAC | |||
ACTIVITATS ASSOCIADES | ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT | |||
1 | Formació interna de centre (FIC), DEBATS i ACORDS | Fitxa d’Activitat | ||
2 | Formacions a la comunitat educativa. | Fitxa d’Activitat | ||
3 | Programació de càpsules formatives temàtiques (TockApp, Classroom, Classdojo, Pàgina Web, Xarxes Socials) i periòdiques per formar la comunitat educativa (diferent nivells, recursos i programari). | Fitxa d’Activitat | ||
4 | Formació de tot el claustre en les noves Panells Interactius | Fitxa d’Activitat | ||
5 | Creació d´un protocol que reculli de manera transversal la Competència Digitals dels alumnes en les diferents àrees | Fitxa d’Activitat |
Objectiu de l’EDC | 6. Actualitzar i donar a conèixer la cultura digital de centre. | |||
Indicador i criteris d’assoliment | El 90% del professorat nou demostra haver-se adaptat al centre digitalment al cap de dos mesos de la seva incorporació. | El 85% de les famílies han realitzat la tutoria digital amb el o la docent del seu fill o filla per explicar com funcionen l’EVA del centre. | Es realitzan tots els documents previst a l’Estratègia Digital de Centre | |
Responsable de l’Objectiu | EQUIP DIRECTIU | |||
ACTIVITATS ASSOCIADES | ENLLAÇ A LA FITXA DE L’ACTIVITAT | |||
1 | Redacció de Protocols. | Fitxa d’Activitat | ||
2 | Actualització de la documentació del centre. | Fitxa d’Activitat | ||
3 | Creació Pla Acollida Digital: docents, alumnat i famílies. | Fitxa d’Activitat | ||
4 | Creació d’un Pla de Comunicació de Centre | Fitxa d’Activitat | ||
5 | Difusió de la documentació d’inclusió digital a tota la comunitat educativa | Fitxa d’Activitat |