Atrapallibres a 4t

16è Premi de Literatura Infantil “Atrapallibres” 2020-2021

Una vegada més, el ClijCAT (Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil) ha organitzat el Premi de Literatura Infantil “Atrapallibres”.  Aquest premi és una activitat de foment de la lectura que convida els infants a esdevenir jurat real d’un premi literari.

Enguany, la Biblioteca Municipal de Caldes de Montbui s’ha adherit al projecte i, en aquesta edició, hi ha participat amb uns quants alumnes de 4t de primària de l’escola El Calderí, que després de realitzar la lectura dels tres llibres recomanats, s’han constituït com a jurat i han emès les seves votacions, que se sumaran a la de la resta d’infants participants de tot Catalunya.

Els objectius principals d’aquesta acció són promoure la lectura, contribuir a la formació literària dels infants a partir d’una lectura analítica, crítica i reflexiva i donar valor i veu real a llur opinió.

Les obres seleccionades pel ClijCAT aquest any i que hem llegit a Caldes, han estat:

Bitxopoemes i altre bèsties, de Leire Bilbao

El dia que va arribar la guerra, de Nicola Davies

El llop de sorra, d’Asa Lind

Després de la lectura de cada llibre, ens hem reunit per conversar sobre les obres. Els infants, amb l’ajut d’una mediadora, han aprofundit en els aspectes més tècnics de les lectures fetes, alhora que han compartit entre ells impressions, idees, dubtes i experiències personals, que, de ben segur, els han enriquit.

Pensem que l’activitat ha sigut molt engrescadora i profitosa i esperem que, en properes edicions, poguem comptar amb molts més infants per seguir llegint i creixent junts!