Relacions númeriques amb regletes

La sessió d’avui ha començat amb una estona de joc lliure manipulant les regletes, desprès hem passat a fer preguntes per tal que treballin la lògica i entenguin la relació entre quantitat i numeració.
Després del joc lliure hem parlat del fet que els números es poden representar de diferents maneres: Amb la paraula que defineix el número “dos” amb la representació gràfica del símbol “2” i hem passat a dir que representarem els números amb les regletes.
Les preguntes que s’han fet han estat:

Primera pregunta: “Feu el número 1” Els ha estat molt fàcil, l’han confegit amb diferents regletes
Segona pregunta: “Representeu el número 1” amb una sola regleta (hi ha hagut un moment de dubta i han agafat una regleta i l’han posat amb certa facilitat.
Tercera pregunta: “Representeu el número 2” l’han confegit amb certa dificultat però han pogut.
Quarta pregunta “Representeu el número 2 amb una sola regleta”. Han fet moltes hipòtesis però ningú ha arribat a trobar la fórmula.

Hem tancat la sessió amb un “oooo” generalitzat, ja que tots volien continuar treballant per trobar la resposta.
En aquesta segona sessió de la mateixa activitat hem iniciat amb 10 minuts de joc lliure recordant la pregunta
“Representeu el número 2” a poc a poc van anar veient la relació que hi ha entre la mida del regleta i la representació numèrica.
A partir d’aquí hem iniciat el joc:
“Quin número és aquest”
Al final de la sessió havien confegit la representació de l’1 al 10 amb regletes.

https://photos.app.goo.gl/wBaCVizm4Que8NQ18

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>