L’infant no juga per aprendre, però aprèn perquè juga.

L’infant no juga per aprendre però aprèn jugant.

Aquest curs, a causa de la situació de pandèmia que estem vivint, no podem realitzar els ambients d’intercicle tan importants des de la nostra mirada d’escola, però al cicle d’infantil continuem tenint clar que la millor estratègia d’aprenentatge que tenim és el joc i molt millor si el joc és lliure, amb propostes riques i una presència constant per part de l’adult de referència que li posa paraules i li fa preguntes que l’ajuden a avançar en els seus descobriments i amb la creació del seu propi jo.

Per això intentem buscar espais rics on els infants poden posar en pràctica allò que, de mica en mica, van aprenent i interioritzant.

Un d’aquest moment de joc lliure que oferim són els matins de joc. Cada dilluns l’aula es converteix en un espai de joc lliure pels infants. Aquestes sessions de joc lliure tenen sempre la mateixa seqüència:

Són benvinguts amb una abraçada amorosa, tenen una hora aproximada de joc lliure on la mestra està molt atenta a les necessitats que van sorgint, i finalitzen amb una roda on cada infant comparteix mitjançant un dibuix, una construcció o una paraula com s’ha sentit, que ha descobert o quelcom ha estat important per ell/a.

Aquí us deixem algunes de les imatges que hem pogut plasmar en dos d’aquestes sessions de joc lliure.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>