Que has fet avui a l’escola?

 

Moltes famílies pregunteu als vostres fills i filles
“Que has fet avui a l’escola?”
I ell/a respon:
“Res, he jugat”
Avui hem fet algunes fotografies per mostrar-vos un dia de “joc” a l’aula de P3.
Podeu veure com mitjançant el joc fan molt més que jugar.
Treballen l’equilibri i les múltiples possibilitats de moviment que té el seu cos, el moviment més difícil d’assolir per un infant és la quietud i per assolir-lo primer s’han de moure molt i posar consciència han de pujar, saltar, enfilar-se, ajupir-se, rodolar, caure… Quant més es mogui un infant més segur es sentirà.
Han explorat el volum d’unes caixes i conceptes com gran/petit, dins/fora, un/molts, fràgil/fort… prenen un significat real dins el seu cap.
La seva imaginació creix per segons amb el joc simbòlic que els hi proporciona la llibertat de ser qui juguen a ser: doctores, astronautes, robots, dracs…
S’amaguen sota la taula i és una cova que els protegeix d’un drac, entren dins d’una acollidora casa i conviden als amics, pugen a sobre d’una caixa i és una nau espacial per explorar l’univers.
Exploren amb pintura, fang, plastilina… donant força a les seves mans que cada cop tenen moviments més precisos, no cal fer un dibuix bonic només gaudir de les opcions del material (això si, cal agafar el pinzell per la corona amb els 3 dits ben posats)
Sortim al pati i descobreixen uns vells amics els caragols i un de nous, els insectes que estàn per tot arreu… A alguns/es els hi fan por o els hi fan fàstic… expliquem la funció tan important que tenen dins de l’ecosistema i més tard els veurem de prop a la taula d’experimentació,  els hi  posarem noms, els tocaran, els miraran de prop… i deixaran de ser desconeguts i, per art de màgia, deixen de fer tanta por.

Tallem les herbes que estàn molt altes amb les tisores (per fer això cal coordinació oculo-manual que els ajudarà a llegir amb més velocitat…) cal tenir cura del nostre pati per tal de que estigui ben bonic i sigui segur.

Es relacionen amb els/les seus/seves companys/es i a vegades sorgeixen conflictes i, amb l’acompanyament de les mestres, els permeten conèixer millor les seves emocions i resoldre d’una forma cada cop més assertiva i respectuosa els conflictes que trobaran al llarg de la seva vida.
També hi ha estones per escoltar cantar cançons, algunes d’elles només pel plaer de cantar, altres tenen unes rimes que els ajudarà en un futur a descompondre les paraules i escriure correctament. Altres són rítmiques acompanyades de moviments que ajuden a entendre el concepte de seriació tan important per assolir la noció de quantitat. Totes elles els ajuden a potenciar l’escolta, la memòria, augmenten el vocabulari, milloren les estructures verbals…

Un cop finalitza el joc s’ha de recollir i classificar els materials (tornem a fer matemàtiques) i ens rentem les mans, esmorzem, seiem en rotllana, ens escoltem i compartim… interioritzem la noció de temps (un altre concepte matemàtic imprescindible) de cura i respecte per l’entorn, per nosaltres mateixos i per les persones que formen part del nostre món.

L’escola té uns ritmes que s’han d’acceptar, unes normes que s’han de seguir i aquest és un altre concepte imprescindible per formar part del món en què viuen.

Així que quan els vostres infants us diguin “No he fet res, només he jugat” podeu estar ben segurs que han estat treballant de valent!!

Recordeu que els infants no juguen per aprendre, però aprenen jugant i no hi ha millor aprenentatge que el que es fa per plaer.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>