Llenguatge matemàtic a P4

 

La creació del llenguatge matemàtic va molt més enllà de la representació gràfica dels números i és des de la manipulació i la vivenciació que es podrà passar a l’abstracció tan necessària per adquirir una bona competència matemàtica.

No sempre podem fer un recull fotogràfic que reculli el que estem fent ja que prioritzem el treball amb els nens i nenes; aquí teniu un tastet perquè veieu algunes activitats que han fet els vostres fills i filles.

NUMERACIÓ

L’adquisició de la numeració és un procés que s’inicia amb el comptatge, al llarg del dia són moltes les estones que contem: quants nens i nenes han vingut, quants/es s’han quedat a casa…

Dins els racons d’aprenentatge matemàtic també realitzem jocs senzills per què es vagin familiaritzant amb les operacions d’afegir i treure. Un joc que fem sovint, amb diferents formats, és endevinar quantes pedres hi ha amagades per treballar el càlcul mental. En aquesta sessió primer ho va fer la mestra en gran grup amb 5 pedres afegint i traient 1, 2 o 3 i desprès ho van fer en parelles amb 3 pedres.

 

En una altra sessió vam fer jocs que potencien el pensament, la lògica i el domini del comptatge. En aquestes fotos es veu una activitat on cada infant té 5 pedres i la mestra en va afegint o treient sense que ells ni elles vegin el que ha fet. Un cop oberts els ulls veuen les pedres que hi ha fora han d’endevinar quantes queden a dins.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>