Les sessions de llenguatge matemàtic continuen sent manipulatives i vivencials ja que els infants de 4 i 5 anys encara no tenen desenvolupat del tot la capacitat d’abstracció necessària per entendre els conceptes matemàtics complexos sense poder-los tocar. Però cada cop les activitats són més complexes i necessiten una lògica més madura que a l’inici del curs: En aquesta sessió les fotografies mostren com treballen l’agrupació (joc de moviment on s’han d’agrupar en grups de 2, 3 o 4 infants segons digui la mestra), l’ordre segons la longitud i la mida (reglets, pedres) la relació de quantitat amb la seva grafia i la pràctica de la grafia dels números.
https://photos.app.goo.gl/NRyeteUPpZzVop8y6
Blocs lògics i etiquetes:
En aquesta sessió hem continuat treballant la lògica amb els blocs lògics. En aquesta ocasió, després d’haver treballat en diferents sessions el vocabulari específic d’aquest material (forma, color, gruix i mida), hem presentat els símbols gràfics que anomenem etiquetes que corresponen a cadascuna de les qualitats.
https://photos.app.goo.gl/R7cDz5m1hFTyg1NVA
Avui hem fet l’activitat amb mig grup i han estat molt concentrats, poc a poc anaven descobrint allò que al principi no entenien.
La iniciació a les sumes fent i desfent composicions numèriques