Ll. Matemàtic a p4

Les sessions de llenguatge matemàtic continuen sent manipulatives i vivencials ja que els infants de 4 i 5 anys encara no tenen desenvolupat del tot la capacitat d’abstracció necessària per entendre els conceptes matemàtics complexos sense poder-los tocar. Però cada cop les activitats són més complexes i necessiten una lògica més madura que a l’inici del curs: En aquesta sessió les fotografies mostren com treballen l’agrupació (joc de moviment on s’han d’agrupar en grups de 2, 3 o 4 infants segons digui la mestra), l’ordre segons la longitud i la mida (reglets, pedres) la relació de quantitat amb la seva grafia i la pràctica de la grafia dels números.

https://photos.app.goo.gl/NRyeteUPpZzVop8y6

Blocs lògics i etiquetes:

En aquesta sessió hem continuat treballant la lògica amb els blocs lògics. En aquesta ocasió, després d’haver treballat en diferents sessions el vocabulari específic d’aquest material (forma, color, gruix i mida), hem presentat els símbols gràfics que anomenem etiquetes que corresponen a cadascuna de les qualitats.

https://photos.app.goo.gl/R7cDz5m1hFTyg1NVA

Avui hem fet l’activitat amb mig grup i han estat molt concentrats, poc a poc anaven descobrint allò que al principi no entenien.

La iniciació a les sumes fent i desfent composicions numèriques

https://photos.app.goo.gl/FCanLDXiqapSmmtu7

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>