Gest gràfic a P3

Aquest primer trimestre ja està tocant el seu final i volíem compartir amb vosaltres tota la feina que els vostres fills i filles estan fent al voltant de l’escriptura. “De l’escriptura?” us preguntareu algunes famílies, “però no ens havíeu dit que fins a P5 no escriurien?” Doncs si, fins a P5 no els hi ensenyarem a escriure, però ja han començat a posar les bases que en un futur faran que estiguin preparats per fer-ho de la millor manera.
Van començar els primers dies coneixent la mà, la seva forma, el nom dels 5 dits i del palmell amb diferents cançons i jocs de dits i amb la manipulació de diferents elements sensorials com l’aigua, l’escuma d’afaitar, xocolata… També hem fet moltes activitats amb fang, plastilina, pasta de sal… que ajuden a prendre consciència de la força que han de fer per modelar-la al seu gust, les mans es van fent més fortes i guanyen seguretat. La manipulació amb fang, pasta de sal o plastilina també els hi desperta la necessitat de què els seus moviments siguin cada cop més precisos i concrets per realitzar allò que volen.
Per escriure cal estar ben assegut, tenir una bona postura corporal, i això també ho hem començat a treballar: Els primers dies que feien activitats gràfiques i de manipulació ho van fer asseguts en cadires, ja que les cadires els delimitava l’espai que podien ocupar i els ajudava a centrar-se en un espai concret i en dominar l’impuls de moure’s per l’espai, però de seguida que van entendre que cadascú tenia el seu espai i no podia envair el del company vam començar a fer totes les activitats de manipulació de peus. El fet de treballar de peus ajuda a prendre consciència del mateix cos, a interioritzar el propi esquema corporal i enfortir-lo, ser conscient de la verticalitat, del seu eix, en aquesta postura poden prendre molta més consciència de cada part del seu cos. El fet de treballar de peus també els hi dóna molta més llibertat de moviments, quan un infant de 3 anys manipula fang, plastilina o pasta de sal ho fa amb la força de tot el seu cos i el pot sentir. I quan pinta de peus ho fa també amb tot el seu cos i es pot expressar moltmillor si ho fa sobre un pla vertical que quan ho fa assegut en una cadira.
Per escriure cal agafar correctament el llapis i això també ho hem començat a treballar amb el dit pintor, el dit pintor és el dit índex, els altres 3 dits descansen i perquè no s’escapin posem el cadenat (dit gros) Aquesta interiorització de la correcta postura de la mà a l’hora de pintar serà molt útil en un futur quan hagin d’agafar correctament els pinzells, els colors o el llapis per escriure.
I per finalitzar aquest primer trimestre també hem introduït el primer traç gràfic: el punt. Ho vam introduir amb un conte, buscant-nos punts en el cos (les pigues, el genoll…) en el nostre entorn (el sol, un tap d’ampolla) El punt com a  (amb l’ajuda del timbal veient la diferència entre el so del timbal que fa ta-ta-ta i la d’un xiulet que fa tiiiiiiiiii) i amb el moviment del propi cos fent punts imaginaris cada cop que saltem.
Com podreu veure en les fotografies els vostres fills i filles estan treballant molt i molt bé, moltes de les activitats que us hem explicat no es veuen reflectides en les imatges, per aquesta raó hem volgut fer-vos aquest “petit” resum.
Desitgem que gaudiu de veure les imatges i les pogueu compartir amb els vostres fills i filles. Algunes imatges les teniu en altresentrades del bloc com “les caixes confinades” o “els cargols de p3”

https://photos.app.goo.gl/dBrkV3viKWDZApMdA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>