FER HIPÒTESIS A P5

Durant aquest 3er any del curs d’ILEC d’Impuls a la lectura que el claustre de l’escola està realitzant, a Infantil estem aplicant el treball d’algunes estratègies de comprensió lectora: les visualitzacions, les inferències i les hipòtesis.

A P5 ens hem centrat en fer hipòtesis i ho hem fet a través d’un llibre aportat per una de les alumnes de l’aula, la Lia: Qui sóc?

Aquest és un llibre d’endevinalles, les quals són ideals per treballar aquest tipus d’estratègia de comprensió lectora ja que quan els alumnes pensen la resposta a l’endevinalla estan fent hipòtesis no només a partir de l’endevinalla escrita (que llegim en veu alta) sinó també a partir del dibuix que l’acompanya.

Quan per fi sabem la resposta correcta a l’endevinalla els alumnes veuen si la seva hipòtesi era certa o falsa i poden adonar-se de si realment han escoltat prou bé l’endevinalla, si l’han entès correctament o si han “llegit” correctament el dibuix associat.

L’activitat ha estat tot un èxit a l’aula no només perquè hem treballat les hipòtesis d’una manera lúdica sinó també i sobretot perquè ho hem fet a través d’un conte portat per una alumna, la qual cosa fa que l’activitat ja sigui engrescadora de per sí i els alumnes s’hi mostrin molt interessats i motivats.

De ben segur que continuarem amb el treball d’aquesta estratègia i aprofitarem la motivació dels alumnes per inventar-nos noves endevinalles i passar-ho i aprendre moltíssim!