El resum a 4t

Dins del marc del darrer curs d’ILEC que estem duent a terme, una de les activitats proposades en les estratègies de comprensió lectora, trobem el resum com a eina imprescindible alhora de gestionar la informació.

És un pràctica que des de ben petits potenciem entre els nostres alumnes, i que amb els anys van perfeccionant i fent seva dins de la pràctica diària.

Donat que a 4t estem treballant la llegenda, ja que en un futur pròxim hem de representar la obra de Sant Jordi, vam proposar als nostres alumnes de fer un resum d’aquesta llegenda ben coneguda.

De moment va ser un pràctica molt guiada ja que volem dotar als nostres alumnes d’una bona bastida perquè tingui les eines i un bon assoliment de la tècnica.

Vam fer una prèvia amb hipòtesis a partir de les imatges i el títol. Després vam llegir la història tot cercant al diccionari el vocabulari nou, i finalment, vam identificar les parts principals del text. Un cop ben treballat el contingut, vam subratllar les parts més importants de cada paràgraf i finalment amb aquesta informació vam elaborar el resum.

Una pràctica que ja coneixien, senzilla i estructurada, però a la vegada una eina molt potent per al seu present i futur aprenentatge.

Resultat d'imatges per a "resumir"