Projecte Dona la Nota – Música 2023/24

L’art al servei dels ODS
3 dates, 3 actes, 3 reivindicacions, 3 ODS

Des del CdA Pau Casals, al igual que altres escoles i instituts catalans, creiem que l’educació artística i en especial la música és una eina vital com a mitjà d’expressió i comunicació.
Per això des de l’escola Camps Elisis ens adherim a aquest projecte institucionalitzant tres dates a l’any on utilitzem la música per reivindicar temes socials vinculats al món educatiu i en especial als ODS.

Es per això que ens unim a DONAR LA NOTA amb el nostre alumnat, sortint a cantar al pati i altres espais del barri de Cappont, per tal de fer sentir la nostra veu, el nostre clam.

DONA la NOTA el 22 de novembre amb “Mirall de Pau”

Volem explicar al món, que estimem la música, que és indispensable pel nostre dia a dia, que ens acompanya en molts moments importants de la vida, volem que continuï sent indispensable en l’educació dels nostres infants i els enriqueixi.
Proporcionant una forma d’expressió personal i emocional, fomenta la creativitat i la disciplina, i millora les habilitats matemàtiques i lingüístiques. També promou la diversitat cultural, ajuda a construir la confiança i promou la col·laboració i el treball en equip.

DONA la NOTA el 8 de març amb “Persones Iguals”

Somiem un món on dones i homes ens respectem i tinguem les mateixes oportunitats davant la societat.
Treballar la igualtat entre les persones és fonamental per assegurar una societat justa i equitativa, on cada individu tingui oportunitats iguals i sigui respectat independentment del seu gènere, raça, religió o origen, contribuint a un món més harmoniós i inclusiu.

DONA la NOTA el 5 de juny, encara hi som a temps

Volem que els qui ens representen a les institucions escoltin el nostre clam i prenguin les mesures adequades per tal de pal·liar aquesta catàstrofe climàtica. No podem esperar més, el nostre planeta, la nostra vida, la dels nostres infants i de tots els que vindran, perilla.
Com bé sabeu, cada cop hi ha més evidències que el canvi climàtic és un problema que afecta a tot el món. Poder minvar els efectes d’aquesta crisi mediambiental depèn de tots els habitants del planeta. Cal que prenguem consciència del moment en el qual ens trobem i lluitem, individualment i col·lectivament per tal d’assolir un canvi a escala de poble, de país, de continent… Cada cop més, els infants, les famílies, la població en general anem adquirint un seguit d’hàbits que contribueixen a fer un consum més sostenible. Hem de ser conscients, però, que amb això no n’hi ha prou, cal un canvi de prioritats, cal un canvi de lleis, cal impulsar la utilització de les energies renovables… i això no ho aconseguirem si els nostres governs no fan un pas endavant respecte a aquestes mesures.