Com treballem la Psicomotricitat a Educació Infantil?

Des de l’escola utilitzem el mètode Aucouturier per portar a terme la psicomotricitat. Aquesta consisteix en proporcionar a l’infant diferents espais on hi hagi un repte motriu.

L’objectiu és promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals de l’infant.

Les sessions s’inicien amb jocs guiats pel mestre on es treballa aspectes tan importants com l’atenció, la percepció espacial, l’orientació, la coordinació, la lateralitat…

Seguidament, els infants es preparen per destruir la torre. Un cop està, és hora d’iniciar el joc lliure, escollint quin repte motriu vol afrontar, amb quins infants vol compartir aquest moment i quin material extra necessita.

Quan acabem la sessió, infants i adults recollim la sala. Abans de marxar, i per tal que l’infant prengui consciència del que sent en aquell moment,  és realitza una reflexió final. D’aquesta manera, es tanca la sessió i s’acomiada als infants!