Per acabar el trimestre d’una manera dolça i divertida, hem estat pintant i dibuixant amb xocolata desfeta.
Primer la hem tastat, després hem pintat tot el paper de damunt la taula amb les mans i fet dibuixos amb els dits…i per finalitzar ens hem llepats els dits amb molt de gust.
Ens ha encantat aquesta activitat!!
Aquí teniu algunes de les activitats que hem fet a P3A per a treballar la primavera: escoltar el conte Quan arriba la señora Primavera, aprendre una dita, pintar herba i flors a partir d’un quadre de l’Andy Warhol, estampar amb verdures, pintar una mandala, pintar els personatges de la Llegenda de Sant Jordi i celebrar els nostres primers jocs florals juntament amb els nens i les nenes de P4 i P5 amb motiu de la festa de Sant Jordi.
Aquesta és la cançó de Sant Jordi que hem escoltat i vist aquests dies a P3: Diu la llegenda… Podeu veure el vídeo en aquest enllaç: https://youtu.be/1-FbrOgWlnE
Els conills durant aquets mesos hem treballar les emocions i l’expressió corporal. És molt important perquè ens ajuden a créixer i anar, a poc a poc, configurant la nostra personalitat. L’aprenentatge és lent però això no vol dir que no sigui significatiu. Poc a poc anem fent camí!
Un cop a la setmana ens iniciem al ioga que ens ajuda a millorar la nostra memòria, l’atenció, la concentració i l’aprenentatge, a més a més ens fa ser mes conscients de totes aquelles coses que podem fer i pensem que no, i de les nostres emocions!
Ens agrada molt perquè és un moment per escoltar el nostre propi cos i el nostre cor tot compartint aquest moment amb els companys de la classe.
Ja podeu consultar els llibres dels que disposa la biblioteca de l’escola. Veureu que a poc a poc n’anirem afegint més… hi ha tot un món descobrir!!!
Clica damunt de la imatge per fer la teva consulta.
Aquesta darrera setmana 5è hem estat realitzant la tapa de l’àlbum. Hem passat una bona estona dibuixant i pintant amb aquarel•les un sol ben lluminós. Esperem que us hagin agradat. Que passeu unes bones vacances! ?
Els alumnes de cicle mitjà han realitzat aquesta activitat en parelles per tal de decorarel finestral de la classe i donar-li un toc primaveral. Han hagut de resseguir les línies de les mans i el braç i amb aquarel·les decorar inspirant-se en els elements de la natura representatius d’aqeusta època de l’any: flors, arrels, branques, insectes… . Són uns artistes!! Si voleu descobrir-ho passeu per l’aula.
Els alumnes de 5è A es fan preguntes a partir dels llibres de lectura en anglès que llegeixen un cop per setmana.
Són preguntes senzilles que fan els alumnes per tal que expliquin alguna part interessant del llibre , sense fer cap resum, per tal de motivar-los a llegir i per fomentar l’expressió i comprensió oral.
Durant aquest trimestre hem treballat el llibre: “El gran llibre dels superpoders”.
El ball, la lectura, l’humor, la creativitat, l’agilitat, les matemàtiques… Quin és el teu?
Aquest llibre ens ha fet reflexionar sobre les nostres virtuts, capacitats i hem arribat a una sèrie de conclusions/conceptes:
Autoestima: Tots ens podem sentir identificats en algun dels superpoders del llibre. Tots som únics i tenim valor.
També remarcar que no tots hem de tenir tots els superpoders, que el fet de no tenir un superpoder no ens fa menys valuosos.
Diversitat: Els superpoders poden ser molts diferents uns dels altres però entre tots ens complementem. Si som respectuosos i empàtics els uns amb els altres serem capaços d’enriquir-nos i això facilitarà el treball en equip.
Els superpoders no són permanents ni estàtics: Hi ha superpoders que es poden aprendre i que podem anar millorant en unes habilitats al llarg de la vida si practiquem i hi donem valor.
Coeducació: Els superpoders que surten al llibre s’atribueixen indiferentment a nens i nenes, fugint d’estereotips.
Fugir de les etiquetes: És important que els altres no ens etiquetin i que no ens etiquetem a nosaltres mateixos (encara que el meu superpoder sigui l’optimisme igual tindré moments en què no em sentiré així…).
Ha sigut una experiència molt enriquidora per tots.
Aquests dieS amb els alumnes de 4t hem estat jugant a jocs tradicionals, segur que les famílies sabeu molts dels jocs que hem estat practicant i estem segurs que més d’un haurà jugat al joc que apareix en el vídeo. Sempre podeu recordar vells temps i jugar amb els vostres fills o filles a algun joc que jugaveu vosaltres de petits.
Estem treballant l’agut i el greu amb el cos i amb les campanes Montessori. Hem descobert que cada color és una nota diferent, quina és la campana més aguda i la més greu…
I ens ho hem passat d’allò més bé manipulant i tocant les campanes!
Per cert!… Sabeu que si les ordenem, semblen una escala que puja i baixa?
Cicle mitjà. 3r A. Els grups de tercer comencem els grups internivell
Al llarg d’aquest segon aquest trimeste els grups de tercer hem començat els grups internivell. En aquests tallers treballem, en petits equips, jocs i activitats relacionades amb les matemàtiques i la llengua.
A matemàtiques hem après resolució de problemes, geometría, estadística i probabilitat. En quant a llengua hem repassat conceptes d‘ortografia, gramática i vocabulari. Amb aquests tallers reforcem tot allò en què podem presentar dificultats.
Cicle mitjà. 4t B. Com una mena d’introducció al nou projecte de medi vam fer un taller sobre alimentació on vam acabar preparant unes brxetes de fruita variada amb xocolata, mmmmmmm , boníssimes !!!
Cicle mitjà. 4t B. Aprofitant una de les tasques d’expressió escrita, “EL TEXT D’OPINIÓ”, vam preparar l’aula per poder fer un debat.
Primer vam pensar alguns arguments a favor i en contra al respecte del tema “Els videojocs” que teniem preparats al quadern de treball. Després cadascú va pensar com volia començar el debat, si oferint un o altre tipus d’argument i una vegada tots havien expressat alguna opinió estava encetat el debat que va durar una estona. Al final, quan més emocionant estava la cosa, vam haver de recollir. Però ens van quedar moltes ganes de tornar-ho a repetir perquè ens va agradar molt poder participar en una activitat com aquesta manera.
Els alumnes de 5è B estem acabant el projecte sobre el clima, la fauna i la flora de Catalunya. Cada grup està treballant en una zona concreta per a conèixer entre tots els diferents climes, animals i vegetació que podem trobar a la nostra comunitat autònoma. Com a experimentació, hem fet l’anàlisi de diferents plantes i flors que podem trobar a Barcelona, en concret a la nostra ciutat: Santa Coloma de Gramenet. Portem setmanes treballant en el tema i estem molt motivats, ens encanten els projectes!
El dia 28 de març els alumnes de 5è van anar a Puig-reig a conèixer el seu poble medieval. Van visitar l’església romànica de Sant Martí, el recinte del castell i l’antiga casa dels templers, que eren cavallers medievals que vivien en temples i protegien els pelegrins que anaven a visitar els llocs sants i que sovint eren objecte de pillatges per part dels lladres.
Els alumnes van estar molt atents/es a les explicacions, motivats i motivades en fer les activitats i s’ho van passat d’allò més bé.
El dia 12 de març els alumnes de 5è A i 5è B vam fer un taller d’emocions. Les activitats que vam realitzar consistien en representar una situació, parlar de com ens sentim en segons quins moments, expressar un sentiment al company/a que teniem al costat i dibuixar una emoció a partir de la temàtica sobre la igualtat de gènere. Vam expressar les idees i van sortir coses molt interessants. Aquí us deixem les imatges de com va anar!
El dia 18 de març els alumnes de 5è vam anar als cars. Mentre un grup conduïa els cars, l’altre va fer un taller de reciclatge i va veure un vídeo sobre el canvi climàtic. Vam passar un matí molt entretingut i ens vam divertir moltíssim!!!
Cicle mitjà. 4t A. Ens han vingut a fer una conferència sobre la nutrició i la importància dels hàbits saludables. Després hem fet un taller de cuina. Ens ho hem passat GENIAL!!