QUÍMICA A LA CUINA

Cicle mitjà. 4t i 4t B. A principi de curs vam veure la possibilitat de fer un taller titolat “Química a la cuina”. Ens va semblar que seria interessant i divertit i així va ser. Vam fer aquesta sortida amb molta il·lusió i ens ho vam passar molt bé. Gràcies a les activitats que vam fer vam descobrir coses tan interessants com que les pomes desprenen uns gasos que fan maurar la fruita que tinguin a prop. Ho sabieu vosaltres?.

FEM IOGA

FEM IOGA 3rB. La paraula IOGA ve d’una llengua, el SÀNSCRIT, que significa UNIR i va lligat a la idea d’unir cos, esperit i emocions. És originari de la INDIA i es pensa que té més de set mil anys d’antigueta, transformant-se i adaptant-se al llarg de tot aquest temps a les diferents societats segons el lloc i l’època històrica.

La classe de 3r B ha pogut experimentar els beneficis de la seva pràctica en una sessió guiada per una especialista de IOGA, la Glòria, on han preparat el cos, treballant la respiració, per després practicar postures que requereixen un autocontrol i una regulació fonamental que inicialment semblaven molt difícils però que amb un pensament positiu de “m’intento esforçar per aconseguir-lo” els ha estat possible. Per finalitzar els exercicis de relax han anat molt bé. Tota la sessió ha estat plena d’activitats divertides

ELS ALUMNES DE P4A ANEM AL CRAM

 

Hem fet una sortida al CRAM: Centre de recuperació d’animals marins. Allà ens han explicat moltes coses interessants relacionades amb els animals marins que rescaten del mar i els porten allà per curar-los. Hem vist tortugues dins uns aquaris que s’estan recuperant de lesions ocasionades pels humans. Un cop estan recuperats el retornen al mar. després hem vist un vídeo de com podem entre tots tenir unes platges netes i respectuoses amb el medi ambient. I també hem creat un mural de com seria la nostra platja i el nostre mal ideal.
Un cop finalitzada la visita al CRAM, hem anat a un parc molt gran del Prat del Llobregat on hem dinat i jugat d’allò més amb un munt d’estructures. Ha estat un dia pla d’activitats ben diverses, interessants i divertides!!

EXPOSICIONS DEL PROJECTE ELS CONILLS

 

Cada nen i nena de P3A ha investigat sobre el tema del nostre projecte, el conills, i havia de preparar la resposta a algunes de les preguntes que ens vam formular entre tots.
QUÈ VOLEM SABER DELS CONILLS?
DE QUIN COLOR SÓN
QUIN SOROLL FAN
ON VIUEN
COM NEIXEN
QUÈ MENGEN
Amb l’ajuda de la família s’havia de preparar una petita explicació que s’exposaria a la resta de companys/es de la classe, amb el suport d’imatges, fotos, llibres, contes o murals preparats a casa. Ha sigut una experiència molt interessant i significativa pels alumnes, els quals havien de mantenir una bona postura durant l’exposició i parlar amb un to de veu alt perquè tothom escoltés bé la informació.
Heus ací els nens i les nenes que han portat algun tipus de material. Gràcies a totes les famílies que heu col·laborat en la preparació d’aquestes exposicions!

INVESTIGUEM SOBRE LES OVELLES

El grup de P3B vam escollir per votació que seríem la classe de les ovelles. Entre tots vam compartir els nostres coneixements que eren molts, com ara:
Les ovelles mengen herba, tenen cames, cara i boca, dormen a una casa, tenen ulls, fan bee, parlen perquè tenen boca, tenen cos, tenen llana, tenen pèl, tenen peus, no tenen casa com nosaltres… I durant el curs hem estat investigant i buscant informació a la biblioteca, escola o amb les famílies per respondre a les nostres preguntes entorn “què volem saber?”.
Les preguntes que ens vam plantejar al principi van ser les següents:
Què diuen les ovelles?
Com és diu el papa i la mama de la ovella?
Tenen bebès però com es diuen?
On viuen, a una casa?
Tenen bebès a la panxa?
I durant la recerca de informació han aparegut més preguntes que hem anat resolent mica a mica amb el material aportat pels nens o per les mestres.

SOM I FEM D’OVELLES

Els nens i nenes de la classe de les ovelles ens hem convertit en la mascota de la classe. Avui tots els nens hem canviat el nostre cos de nens i la vareta màgica ens ha convertit en ovelles. Envoltats de llana i a quatre grapes hem hagut de canviar la nostre forma de pensar i caminar. Si érem ovelles ja no podíem pensar ni parlar com els nens, així que en ramat i a quatre potes hem caminat per la granja, hem menjat blat i herba i hem començat a belar (beeee). Molta atenció que el pastor i el gos ens guien!

VINCENT VAN GOGH A P4B


aquest mes de març hem rebut la visita de la Núria que ens va explicar qui va ser Vincent Van Gogh. Vam descobrir la seva vida i vam conèixer com va ser l’evolució de l’ús del color en les seves obres. Va ser fascinant aprendre una petita part la vida i obra d’aquest importantíssim pintor. Va ser molt interesant. Vam aprendre molt i ho vam passar genial.

P5 VISITA LA BIBLIOTECA DE FONDO

Aquest mes de març, els alumnes dels “Flamencs” han visitat la Biblioteca de Fondo per conèixer millor les seves instal·lacions i el seu funcionament.
Hem pogut aprendre totes les normes que hem de respectar per poder visitar-la i tot el material que podem triar amb el nostre carnet de Biblioteca. Tot això, gràcies a la Virginia, la bibliotecària que ens va fer la visita ben entretinguda i interessant.

Aquí us deixem unes imatges amb aquella estona plegats!!

ELS ALUMNES DE P5B VAN A L’AULA CRAM

Els nens i nenes de la classe dels “Flamencs” han visitat les
instal·lacions de l’Aula CRAM. Aquest segon trimestre s’ inicien en un
nou projecte de “L’aigua”. Quina millor manera hi ha, que visitar un
centre de recuperació d’animals marins on els expliquin com tenir cura
dels seus mars i oceans i i com evitar problemes amb la fauna.
Al llarg del dia van visitar els diferents espais: van veure tortugues
marines que s’estaven recuperant, van veure materials que han trobat al
fons marí que afecten a totes les espècies i han pogut realizar un taller
per millorar la seva actitud envers el medi ambient i l’aigua.
Per finalitzar el dia, van fer una visita breu a la platja, van dinar al
Parc Nou del Prat de Llobregat i van jugar una estona al parc
infantil.
Després d’aquest llarg dia han tornat contents i amb ganes d’explicar
les experiències viscudes….

PROJECTE ELS CONILLS P3A

Durant el primer i segon trimestre hem estat realitzant a l’aula de P3A, el projecte dels conills, que dóna nom a la nostra classe; nom que va ser triat mitjançant una votació entre tots els animals de la granja.
El treball per projectes ens permet anar elaborant aprenentatges de manera gradual, observar, experimentar i expressar a través dels diferents llenguatges els nostres coneixements i les troballes fetes, alhora que les compartim amb la resta de companys/es. És important perquè sigui funcional, la col·laboració de les famíles, doncs és un procés compartit entre l’escola i l’entorn familiar, que cerquen informació i faciliten l’exposició dels nens i les nenes a l’aula.
Aquest projecte ha resultat molt enriquidor i és per això que volem compartir amb vosaltres tot aquest procés, així com agrair a les famílies que han col·laborat amb la seva implicació.

OVELLES I CONILLS, UN DIA A LA GRANJA

Els conills i les ovelles vam anar a la Granja Aventura Park! Nosaltres vam visitar els animals de la granja, que prèviament els havíem treballat a la classe a través dels contes, del joc, de vídeos en la pissarra digital.. però va ser molt més divertit anar d’excursió! Vam poder veure, tocar i estar amb molts animals!

Els conills no es van deixar veure gaire. Eren bastant tímids i encara que sortien perquè teníem una miqueta de menjar s’espantaven quan parlàvem. Les ovelles, en canvi, s’apropaven a nosaltres i tenien molta gana! Les gallines no van parar de perseguir-nos. Hi havien blanques, marrons, marrons i negres, i un parell de galls que rondaven. També vam veure a la vaca Ramona, els porcs i els ànecs.

Després d’estar tot el matí ven acompanyats, vam deixar els animals que descansessin i nosaltres vam aprofitar per carregar les piles amb el dinar i després un temps per a jugar. Hi havia un sorral, un espai amb diferents troncs per a fer un recorregut, el photocall i molta sorra perquè estàvem a la muntanya!

Després d’un dia molt divertit on vam aprendre moltes coses i vam gaudir dels animals, va ser l’hora de marxar.

RACONS, EXPERIMENTS I INFORMÀTICA A p5A

 

 

Famílies, aquest mes hem fet un recull de les propostes a informàtica, experimentació i racons de llengua.
A informàtica a través dels jocs hem treballat l’ús del ratolí i amb el Word hem escrit moltes coses: els noms dels companys de la classe, els noms dels nostres familiars, paraules que ja coneixíem i altres que hem anat aprenent. A experimentació, aprofitant que encara estàvem a l’hivern hem observat i manipulat el gel i el gel de colors.

El CARNESTOLTES A P3 ELS CONILLS!

Després de l’arribada del rei Carnestoltes el passat divendres 22 de febrer; tots els nens i les nenes de l’escola hem seguit les consignes que ens han dictat els seus emissaris. A l’aula de P3 hem decorat un barret que ha lluït durant l’última setmana de febrer al nostre passadís. També hem escoltat la cançó Ara arriba en Carnestoltes i après una dita: Per Carnaval tot s’hi val.
I la festa va acabar el divendres 1 de març amb la celebració del nostre Carnaval, l’escola ambientada en els anys 90 i els nens i les nenes de P3, disfressats de la pel·lícula de Grease per a ballar la cançó You’re the one that I want.
Ha sigut una setmana molt moguda i divertida!

TREBALLEM VAN GOGH A 2NA

El passat mes de febrer els nens i nenes de 2n vam tenir el gran plaer de poder fer una activitat d’expressió artística sobre el gran Vicent Van Gogh al llarg de tot un matí, a la classe!
En primer lloc, vam fer una activitat interactiva amb la Maria, la formadora, en la que vam poder participar alhora que anàvem aprenent diferents aspectes sobre la vida del pintor, sobre la seva biografia. Quina millor manera d’aprendre que sent protagonistes?
Després vam analitzar diferents quadres i els vam relacionar amb objectes reals en una altra activitat per grups de treball en la que cooperar amb la resta va ser molt important per tal d’aconseguir el nostre objectiu!
Per últim, ens vam poder posar a la pròpia pell de l’autor i vam reproduir una de les seves obres més conegudes, ja que va ser la darrera que va pintar: “campo de trigo con cuervos” utilitzant tempera i seguint les seves tècniques: pinzellades curtes, puntejats, onades i cercles per donar sensació de moviment, colors vius com el groc, etc…

 

CARNAVAL A L’ESCOLA

CARNAVAL A L’ESCOLA 1RB

Els nens i nenes de 1rB ens ho vam passar d’allò més bé el passat divendres 1 de març celebrant el carnaval a l’escola. Durant les sessions d’Educació física havíem estat practicant el ball del Michael Jackson de “Black or White” per tal de poder ballar davant de totes les famílies el dia de carnaval.

Estem molt satisfets perquè ens va quedar molt bé i ens ho vam passar genial.

 

CARNAVAL A 1RA

El passat divendres 1 de març vam celebrar el carnaval a l’escola. La temàtica eren els anys 90 així que cada curs va elegir una coreografia d’aquells anys. Nosaltres vam ballar la cançó de Michael Jackson “Black or white”.

Ens ho vam passar molt bé i ens va fer molta il·lusió que poguessiu venir tots els pares i mares a veure’ns!