Sortida 6è Les Coves de l’Espluga de Francolí

Els alumnes de 6è vam visitar les Coves de l’Espluga de Francolí i vam fer un taller de les pintures rupestres.

Les coves de l’Espluga integren el que avui es coneix com a dues cavitats o coves diferenciades (la Cova de la Vila i la Cova de la Font Major). Durant la visita a les coves una arqueòloga virtual i un guia ens van obrir les portes de les Coves de l’Espluga i ens van acompanyar en un recorregut durant el qual vam conèixer les diferents comunitats humanes que van conviure en aquest mateix indret fa milers d’anys (Paleolític, Neolític, Edat dels Metalls fins al món Iber).

Seguidament, en una altra cavitat molt propera a les Coves de l’Espluga, la Cova del Castell, vam realitzar un taller sobre la Prehistòria. Primer ens van explicar la construcció d’una petita cabana amb pells d’animal i pals d’arbres per comprovar com protegeix del fred a l’hivern i de la calor a l’estiu. Després, en l’interior de la Cova dels Castells, vam continuar el taller amb la manipulació de les eines de caça dels homes i les dones del Paleolític i del Neolític. Per últim, vam posar en pràctica les tècniques de les pintures rupestres. A partir d’unes inspiradores imatges, vam fer unes pintures en unes lloses de pedra.

Aquesta sortida es complementa amb l’assignatura de Medi ja que en acabar els continguts de la Prehistòria vam poder visitar aquest impressionant indret. L’objectiu era complementar els continguts de la Prehistòria i donar un sentit més vivencial als coneixements dels alumnes.