Sortida a la Potabilitzadora de Sant Joan Despí (5è)

El dimecres 26 de febrer els alumnes de 5èA i de 5èB vam anar a la potabilitzadora de St. Joan Despí.

Un cop allà ens van explicar d’on agafaven l’aigua per fer-la potable (rius i aquífers). També ens van explicar, que hi ha centrals especials per potabilitzar l’aigua del mar. Després d’això ens vam dividir en 2 grups. Els de 5èA primer van anar a veure el circuit que feia l’aigua perquè sigui potable, mentre que els de 5èB es van quedar a fer uns tallers.

El primer treball, era que havíem d’endevinar  cada lloc de la potabilitzadora. Després ens van explicar quants litres d’aigua gasta una persona al dia, aquí gastem 105l per persona cada dia. Finalment vam provar 3 aigües diferents: la primera era una aigua no  molt bona, la segona era aigua de l’aixeta i la tercera era aigua amb gas. Després que els de 5èA haguessin acabat la visita per la potabilitzadora i els de 5èB haguessin acabat els 3 tallers, vam anar a esmorzar. Després d’esmorzar els de 5èB van anar a veure la potabilitzadora i els de 5èA van anar a fer els tallers. Fent la volta per la potabilitzadora ens van explicar moltes coses. Primer ens van explicar que agafaven l’aigua del riu, i la portaven per una barrera que tenia unes obertures de 8 ml cada una fent així que les coses més grans de 8 ml no poguessin passar. Després anava a un forat on l’aigua estava tota negra, i allà amb una mena excavadora treuen la sorra que hi ha al fons. Després ens van ensenyar una mena de piscines on hi havia uns canals per portar l’aigua de dalt de tot perquè és la més neta. Després havia de passar un últim filtre de sorra per eliminar,les algues i altres coses petites… Al final l’aigua anava a parar a una mena de cargols on feien que pugés l’aigua, i ens van dir que aquells cargols pugen 2.000l d’aigua per segon. Per últim anava a unes piscines cobertes per eliminar del totes les bactèries i virus.

Un cop visitada la Potabilitzadora vam anar al Parc Nou del Prat de Llobregat a dinar i a passar la tarda. Vam tenir temps de córrer, jugar i fins i tot de mullar-nos saltant el canal!! Va ser molt divertit!

Alumnes de 5è