A LA COMUNITAT DE GRANS FEM ATLETISME

Des de fa forces cursos, des de l’àrea d’educació física, ens iniciem en l’Atletisme.

Després de treballar amb els alumnes a l’escola, posem el focus en una jornada final a l’estadi atlètic d’Igualada on cadascun d’ells i elles posa a prova les seves capacitats.

La Comunitat de grans ha anat, al llarg d’aquests darrers dies, a realitzar diferents proves atlètiques a l’estadi atlètic. Aquestes proves han estat: 60m llisos, 60m tanques, 400m llisos (a 4t) i 600m llisos (a 5ès i a 6ès), llançament de pilota, salt de llargada i salt d’alçada.

La valoració que en fem, del fet d’introduir l’atletisme en aquestes franges d’edat, sempre ha estat molt positiva.

L’atletisme ensenya la importància de la perseverança i la superació personal. L’enfrontament a reptes físics i la consecució de metes personals, proporciona als alumnes una sensació de satisfacció i confiança en si mateixos. Les experiències d’èxit i fracàs en la seva pràctica ens ajuden a desenvolupar habilitats per afrontar la adversitat i adaptar-nos a reptes futurs.

Per tot plegat l’atletisme es converteix en una plataforma ideal per al desenvolupament integral dels nens i nenes a l’etapa de Primària, beneficiant-los en àmbits físics i mentals, socials i emocionals.

Integrar aquesta disciplina a l’escola, i en concret a la Comunitat de grans, ens ajuda a formar individus competents, resilients i equilibrats.

Enhorabona atletes, per l’esforç i pels resultats!