ELS ALUMNES DE 4T FEM DE MESTRES

Durant aquest primer trimestre, aprofitant la tardor i la Castanyada, els alumnes de 4t vam anar a fer de mestres durant una estona amb els nens i nenes de 2n. Vam fer una classe de plàstica amb ells! Aquest taller ens va aportar grans beneficis:  Foment de la creativitat en català: a través del dibuix,  podem expressar la nostra creativitat i imaginació en català, utilitzant el llenguatge per descriure i conceptualitzar les  obres. Desenvolupament de la competència lingüística en català: mitjançant la comunicació en català amb els companys i el professor durant l’activitat, vam millorar  la   competència lingüística en aquest idioma.  Aprenentatge de vocabulari específic: el taller de dibuix ens  proporciona una oportunitat per aprendre vocabulari específic relacionat amb l’art i les tècniques de dibuix en català, enriquint el nostre  repertori lingüístic. Integració de l’art a la cultura catalana: el taller  ha  incorporat  temes culturals catalans i  elements tradicionals. Això ens permet  connectar amb la cultura catalana i expressar-nos en català sobre aquests temes. Foment de la comprensió visual i la comunicació no verbal en català: el dibuix és una forma de comunicació visual. A través d’aquesta activitat, vam poder  aprendre a expressar-nos visualment i fer servir el català per descriure les nostres obres i interpretar les dels altres. Potenciació de la concentració i l’atenció en català: el dibuix requereix un alt grau de concentració. Usar el català en aquest context fomenta l’atenció i la capacitat de seguir instruccions en aquest idioma. Desenvolupament de l’autoestima i la confiança en català: veure com millorem les  habilitats de dibuix i com podem expressar-nos millor en català pot augmentar la nostra autoestima i confiança  en aquest idioma. En resum, els tallers de dibuix en l’entorn educatiu, ha estat una eina valuosa per desenvolupar les nostres  habilitats artístiques i lingüístiques  mentre s’integren  amb èxit dins del marc educatiu.