TREBALLEM PICASSO A 4T

Aquest  primer trimestre hem començat a estudiar i treballar les obres del gran artista Pablo Picasso. Treballar les seves obres ens aporta :

1. Desenvolupament de la creativitat: L’art de Picasso és famós per la seva creativitat i originalitat. Estudiar les seves obres pot inspirar els alumnes a ser més creatius en les seves pròpies creacions artístiques.
  2. Comprensió de l’expressió artística: L’estudi de l’obra de Picasso pot ajudar els alumnes a comprendre com l’art pot ser una forma d’expressar idees i emocions. Això té implicacions positives en el desenvolupament de les habilitats comunicatives dels alumnes i la seva capacitat per expressar-se a través de l’art.
  3. Coneixement de la història de l’art: L’obra de Picasso és una part important de la història de l’art del segle XX. L’aprenentatge sobre Picasso permet als alumnes contextualitzar l’art modern i entendre la seva evolució al llarg del temps.
  4. Desenvolupament de l’apreciació artística: L’estudi de les obres d’art de Picasso pot ajudar els alumnes a desenvolupar una apreciació per les arts visuals. Aprendre a valorar i interpretar l’art és una habilitat important que pot durar tota la vida.
  5. Integració de les arts en altres àrees del currículum: L’obra de Picasso pot ser utilitzada per connectar conceptes d’art, història, matemàtiques i llengua, fent que l’aprenentatge sigui més ric i significatiu.
  6. Foment de la curiositat i l’aprenentatge autònom: L’estudi de Picasso pot suscitar la curiositat dels alumnes i fomentar l’aprenentatge autònom. Poden ser animats a investigar més sobre l’artista, les seves tècniques i les seves influències.
  7. Connexió amb la cultura catalana: Picasso va tenir una connexió significativa amb Catalunya i va passar una part important de la seva vida a Barcelona. Això pot ser una oportunitat per connectar l’educació artística amb la cultura local i la història de la regió.

En resum, treballar amb l’obra de Picasso pot ser una manera efectiva d’enriquir l’educació dels alumnes , ja que pot promoure la creativitat, la comprensió de l’expressió artística, el coneixement de la història de l’art i moltes altres habilitats i conceptes. Per culminar el seu estudi, abans que acabi l’any anirem de visita al museu de Picasso a Barcelona.