PROPOSTES D’ACTIVITATS: SETMANA DEL 16 AL 22 DE MARÇ 2n de C.I.

Hola a tots i a totes!
Tal i com us hem informat pel tokapp aquí teniu algunes activitats alternatives a l’aprenentatge a l’aula.

  1. Acabeu les activitats que us vàrem donar l’últim dia de classe. Els que no vareu venir les feu en un full en blanc.
  • Per al treball d’investigació que hem iniciat: Poseu de títol PRESENTACIÓ i dibuixeu la vostra joguina preferida. A sota escriviu quina és, expliqueu com és i perquè és la vostra preferida.
  • Escriviu la dita de la classe del mes de març “Quan pel març trona, l’ametlla és bona”, expliqueu el seu significat i feu un dibuix. Si voleu podeu fer recerca i en lloc d’aquesta escriure’n una altra que faci referència al mateix mes.
  • Inventeu o copieu frases que continguin paraules en majúscula (noms de persones, pobles, ciutats, països, marques… fixeu-vos-hi bé i després que algú de casa us faci un dictat d’aquestes frases.

 

 

2. Escriviu rodolins creats per vosaltres, a partir de les imatges següents o d’altres que penseu. Il.lustreu cada rodolí. Quan tornem, amb tots els que hàgiu fet, farem un llibre de rodolins per la classe. I recordeu, escriviu els vostre nom a l’acabar el rodolí, en sou els autors i autores!

       

Tutorial per fer memòria de com podem fer rodolins:       

  

3. Activitats per practicar sumes:

                 

    

4. Activitat per enriquiment de vocabulari i expressió oral i escrita en llengua castellana:

 

 

 

 

 

 

 

5. REPTE DE LA PRIMERA SETMANA

 Agafeu un full de paper i poseu-lo en un lloc que hi toqui el sol durant varies hores al dia. Poseu-hi un objecte, ninotet… i repasseu la seva ombra. En un altre full anoteu l’hora en que ho heu fet. Al cap d’unes hores moveu l’objecte cap a un costat i repasseu la nova ombra. Podeu fer-ho unes tres o quatre vegades al llarg del dia.

  • Quan acabeu escriviu en el full que heu anotat les hores de l’ombra quins canvis s’han produït i per què és així.
  • Com ha canviat l’ombra?
  • A quina hora l’ombra és més curta?
  • Ha girat l’ombra?
  • Podeu explicar-ho fent un dibuix on hi hagi el sol i els raigs d’aquests quan arriben a l’objecte?
  • ……..?

I per acabar, en el full on has repassat les ombres pots pintar aquestes amb negre i acolorir el fons com més t’agradi.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>