Reunió inici de curs 21-22 (3r)

Hola famílies!

Tal i com us hem comentat, us facilitem la presentació perquè la tingueu a l’abast.

 

Reunió inici de curs 21-22 (P4)

Hola famílies!

Tal i com us hem comentat, us facilitem la presentació perquè la tingueu a l’abast.

 

Reunió inici de curs 21-22 (1r)

Hola famílies!

Tal i com us hem comentat, us facilitem la presentació perquè la tingueu a l’abast.

 

Reunió inici de curs 21-22 (P3)

Hola famílies!

Tal i com us hem comentat, us facilitem la presentació perquè la tingueu a l’abast.

 

Comiat de 6è

Hem arribat al darrer dia del curs i, conseqüentment, ha arribat el comiat dels i les alumnes de 6è.

Sabem que és un dia molt emotiu per a tothom on els sentiments estan a flor de pell i, entre somriures i llàgrimes, hem viscut una diada molt familiar!

Un dia inoblidable i si no us ho creieu… mireu les imatges!

 

Gimcana final de curs

Un any més, hem fet la gran gimcana de final de curs.

Durant tota la setmana hem ocupat tots els espais exteriors en un gran circuit de proves. Hi ha hagut proves per tots els gustos! Hem suat, ens hem mullat, ens hem emocionat… i mil emocions més! Això sí, no ens ha faltat la diversió i les sorpreses!

Feu clic a la imatge i veureu les fotos!

The English Corners

We have implemented the English Corners in our school during the last few years. 

Learning Corners is a special learning activity for children which strongly promotes Independence and Love of Learning. Basically, it involves all the children playing and working on various tasks in the same classroom, under the supervision of the teacher.

It’s all about hands-on learning, interaction with others and discovery.

In the English Corners, the students cover all the skills (speaking, listening, reading and writing) using different types of games, tasks and devices such as tablets or computers… It’s another way to learn, practise and reinforce the vocabulary and grammar worked at the units.

L’hort a educació infantil

Els infants de P3 han plantat a l’hort de l’escola.

És una activitat que els agrada molt i que té molts beneficis.

Treballant a l’hort s’afavoreix la convivència, la cohesió de grup, el treball en equip, la cooperació i el diàleg.  Així com l’esperit crític i el raonament hipotètic-deductiu. La mestra proposa diferents preguntes per fer pensar als infants i provocar la formulació d’hipòtesis. Algunes de les preguntes que s’han fet són: què voleu plantar?, què necessitem per plantar? què necessiten les plantes per créixer? …

Els infants donen les seves respostes i mitjançant la conversa, decidim plantar verdures i hortalisses adequades a l’estació de l’any com patates, cebes, tomàquets, enciams, maduixes, mongetes… Expliquem, entre d’altres coses,  que algunes de les seves propostes no poden dur-se a terme com  i les pomes i els plàtans, que no els podem plantar perquè trigaria molt de temps en créixer una palmera i un pomer i el que volem és collir els fruits abans de l’estiu.                                                               

Durant uns mesos hem observant el  procés de creixement del que havíem plantat i hem anat contrastant les hipòtesis que ens vam formular com: del planter de maduixeres han sortit maduixes,  les patates i les cebes creixen sota terra ,  necessiten aigua i  llum solar  per poder créixer,  a l’hort hi viuen diversos animalets, com els cucs, les abelles i les marietes que ajuden a la terra i a les plantes.   

En definitiva, l’hort és un entorn que facilita els aprenentatges vivencials, un espai  on els alumnes aprenen fent i manipulant. 

L’hort ens ofereix una gran oportunitat educativa per treballar hàbits, valors, cooperació, participació, autonomia….

I el millor de tot, que els infants estan molt motivats i en gaudeixen molt!

El treball per projectes

A l’escola hem engegat fa temps el treball per projectes dins la programació anual de cada nivell. Aquesta és una metodologia que ofereix múltiples avantatges, començant per la motivació que genera en l’alumnat. Els infants es converteixen en protagonistes del seu procés d’aprenentatge a través de la investigació i la descoberta.  D’aquesta manera, poden aprendre dels seus encerts i errors, i els empeny i estimula el pensament crític. Els coneixements que van descobrint són significatius per a ells.

D’altra banda, els projectes ens permeten treballar de manera globalitzada, és a dir, integrant diferents àmbits d’aprenentatge (lingüístic, matemàtic, social, artístic…). Aquestes tasques es porten a terme en grup, per tant, es poden adaptar als diversos ritmes de treball i flexibilitzar els continguts per tal d’atendre la diversitat de l’alumnat.

Una altre element motivador a destacar és l’ús de les noves tecnologies per fer aquesta recerca i per elaborar el producte final, pràctica que al mateix temps millora la competència digital dels nostres nens i nenes.

La temàtica dels projectes varia cada any, ja que són els grups d’infants qui trien sobre què volen desenvolupar-lo i què volen aprendre. A la nostra escola, cada cicle organitza el treball basat en projectes en funció del nivell. 

A Cicle Inicial han realitzat els següents: projecte entorn al nom de la classe, dones emblemàtiques,  animals domèstics, el cos humà i l’aigua.

A Cicle Mitjà, els egipcis, els insectes, les serps, les maquetes del Sistema Solar, la volta al món, la tecnologia i la selva.

A Cicle Superior, s’ha treballat el projecte del circ i l’emprenedoria.

La valoració que en fem no pot ser més positiva. Els seus treballs finals i els seus somriures de satisfacció ho corroboren.