Més de 150 anys d’Alicia

Aquest curs, en les celebracions d’efemèrides literàries, hem volgut treballar l’única obra d’un escriptor anglès que va xocar a la societat victoriana del segle XIX. Estem parlant de Lewis Carroll i Alícia en el país de les meravelles.
En realitat Carroll no era escriptor, sinó un matemàtic conegut per les seves obres d’enigmes i problemes matemàtics. I tampoc es deia Lewis Carrol, sinó Charles Dockson.
El perquè un matemàtic acaba escrivint un conte, en què es va inspirar o si Alícia va existir de veritat, han estat algunes de les preguntes que ens hem fet.
Tot l’alumnat de P3 a 6è ha estat llegint, investigant, gaudint de les versions cinematogràfiques, visitant virtualment la Biblioteca Britànica… i un munt de coses més. Hi hem dedicat algunes sessions durant aquest mes de febrer i entre moltes altres coses hem descobert que malgrat haver passar més de 150 anys, es segueixen fent versions del conte, amb una gran varietat de il·lustracions, fins i tot hem vist fotografies de l’autentica Alícia i les hem comparat amb la protagonista.
Us deixem algunes frases del llibre que ens han agradat molt i que ens han convidat a filosofar i també amb algunes fotografies de la taula temàtica de la nostra biblioteca.

“Estás majareta, loca chiflada, pero te diré un secreto, las mejores personas lo estan”.

“L’única manera d’aconseguir allò impossible és creure que SÍ és possible”.

“No tiene utilidad volver al ayer, porque entonces eras una persona distinta”.

“No estic boig! Simplement la meva realitat és molt diferent a la teva.”

“Si no saps on vas, qualsevol camí t’hi portarà”.

consigna pel DIJOUS

DIJOUS GRAS DE L’ESCOLA SORTIREM

I PERRUQUES O BARRETS PORTAREM!

I ARA… A BALLAR!!

BALL PELS NENS I NENES D’INFANTIL

BALL PELS NENS I NENES DE 1r i 2n

BALL PELS NENS I NENES DE 3r, 4t i 5è

Apadrinament lector 2n i 6è

L’Apadrinament lector és una experiència enriquidora que pretén fomentar la lectura i comporta a més, altres aprenentatges significatius com és la cooperació entre els padrins i padrines, i els fillols i filloles.

És arrel d’aquesta activitat, que es du a terme quinzenalment els divendres a la tarda, que es creen llaços afectius que a cap dels nostres protagonistes els deixa indiferents.

Anomenem padrins i padrines a aquells infants de 6è de primària que motiven i serveixen com a model de lectura als nens i nenes de 2n que estan aprenent el procés lectoescriptor. El fet de ser padrí de lectura representa el compromís de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol o fillola. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

A més de compartir aquesta estona plegats, s’ha realitzat un treball col·laboratiu entre els dos cursos relacionat amb el Consell d’Infants, com també s’han visitat exposicions de maquetes fetes pels propis padrins i padrines.

En definitiva, és una estona de lectura compartida significativa; expliquen, llegeixen, comparteixen contes fets pels més grans, etc. Es treballa per parelles o grups de tres i cada padrí o padrina té el seu fillol o fillola al llarg del curs, desenvolupant així una relació estreta, personal i afectiva entre ambdós.

consigna pel DIMECRES

DIMECRES…

TOTES I TOTS SOM HEROÏNES I HEROIS,

POSEM-NOS LA CAPA I CAMINEM COFOIS!!

I ARA… A BALLAR!!

BALL PELS NENS I NENES D’INFANTIL

BALL PELS NENS I NENES DE 1r i 2n

BALL PELS NENS I NENES DE 3r, 4t i 5è

consigna pel DIMARTS

FEM D’AQUEST DIMARTS,

EL DIA DELS PENTINATS ESBOJARRATS!!

I ARA… A BALLAR!!

BALL PELS NENS I NENES D’INFANTIL

BALL PELS NENS I NENES DE 1r i 2n

BALL PELS NENS I NENES DE 3r, 4t i 5è

consigna pel DILLUNS

ARA NOMÉS ENS VEIEM ELS ULLS,

DONCS BEN PINTATS ELS PORTAREM EL DILLUNS!!

I ARA… A BALLAR!!

BALL PELS NENS I NENES D’INFANTIL

BALL PELS NENS I NENES DE 1r i 2n

BALL PELS NENS I NENES DE 3r, 4t i 5è

CLIL Project

CLIL has been introduced to the school for many years now and it’s becoming more and more rooted. It’s carried out in 3rd, 4th and 5th grades.

So, What is CLIL?

CLIL stands for Content and Language Integrated Learning and refers to teaching subjects such as science, history and geography to students through a foreign language.

Some important facts about CLIL are:

  1. Language as the vehicle. Language occurs naturally in the discourse frames associated with the conceptual content, and as a result of the communicative exchanges required by task-based methodology.
  2. Activity types: There are four activity types best suited to CLIL practice.
    These are:
    a) Activities to enhance peer communication
    b) Activities to help develop reading strategies
    c) Activities to guide student production
    d) Activities to engage higher cognitive skills(make students think – offer a variety of procedural opportunities for employing a range of operations)

So, hands-on activities are the ones mostly used in CLIL sessions. Students manipulate, experiment, and come to conclusions from classroom activities. And the contents worked on are related to those working with the teacher in the science lessons. All those contents are supported by New Sites platforms created this school year, where students have a variety of videos, games and extra information to review and/or expand their knowledge.

Enjoy the student’s experiences watching the video attached.

P3 Anem al Xaragall.

Per fi hem anat d’excursió!

Hem passejat pel bosc i també hem vist animals de granja.

Ha sigut un dia molt divertit!

Els pastorets de 5è, ja els tenim aquí!

Com cada any per aquestes dates, l’alumnat de cinquè representa l’obra dels Pastorets. Enguany, tenint en compte les mesures de precaució, ens hem seguit adaptant a les circumstàncies i hem de dir que el resultat ha estat més que sorprenent! Ens acompanyeu?