CARPETA D’APRENENTATGE-TALLER DE TEXTOS

Aquest curs a l’escola hem introduït una eina nova per transformar l’enfocament de l’avaluació. Es tracta de la carpeta d’aprenentatge.

Ja fa uns quants cursos que anem transformant l’avaluació per esdevenir una AVALUACIÓ FORMATIVA. Com diu el nostre projecte educatiu, entenem l’avaluació com un moment que ha de contribuir a:

    • Promoure l’autoregulació de l’aprenent.
    • Regular la nostra pràctica com a docents a partir d’identificar la naturalesa de les dificultats que vagin apareixent
    • Compartir (no només “informar”) amb les famílies el progrés dels seus fills i les accions que es duen a terme, tant des de l’escola com des de casa, per ajudar-los en el seu aprenentatge.

 

Però… què és la carpeta d’aprenentatge?

La carpeta d’aprenentatge és una eina d’avaluació formativa. En ella es recullen activitats o documents que evidencien el procés d’aprenentatge de l’alumne. En la carpeta d’aprenentatge l’alumne recull activitats, els objectius (què havia de fer i com) i les reflexions sobre el que encara no sap prou bé, què farà per revisar els errors i què va millorant a mesura que avança en el coneixement. 

Aquest curs, a la nostra escola, hem engegat la carpeta d’aprenentatge centrada en l’expressió escrita de l’àmbit lingüístic. Ja fa uns quants cursos que a  l’àmbit lingüístic treballem l’expressió escrita, al llarg de tota l’etapa, mitjançant un taller de textos . El taller de textos és una planificació lineal, des de 3r fins a 6è, en la qual s’elaboren les diferents tipologies textuals, en les tres llengües, català, castellà i anglès, seguint tots una mateixa metodologia i intentant que tots els textos estiguin vinculats en alguna de les unitats didàctiques de les altres àrees.  

És important que els alumnes sàpiguen prèviament el que es vol aconseguir per poder treballar amb un objectiu clar i específic. També és imprescindible fer una reflexió de com ha anat el procés d’elaboració de la seva tasca (què no sabia fer i què he après?). D’aquesta manera l’infant pot revisar els seus errors per tal de poder corregir-los. La finalitat és que l’alumnat aprengui i, el més rellevant, que  sigui el protagonista del seu aprenentatge.

Quins avantatges té la carpeta d’aprenentatge?

    • Ajuda a planificar, integrar i reflexionar sobre la feina que es va fent.
    • Permet més autonomia de l’estudiant.
    • Fomenta la comunicació amb el docent perquè aquest el reorienta en el desenvolupament de l’aprenentatge.
    • Consciència a l’estudiant de quines formes i estratègies li són més eficients a l’hora d’aprendre.
    • Promou l’autoavaluació dels aprenentatges. 
    • És una forma real d’avaluació continuada i progressiva.

Així doncs, posem en marxa aquesta eina esperant que sigui útil tant per l’alumnat com pels docents i ens ajudi a continuar millorant la nostra tasca.

Diada de Sant Jordi a l’Escola del Mar

Un dels dies que més ens agrada celebrar ha arribat: la Diada de Sant Jordi!

Aquesta setmana, els i les mestres hem rondat per l’escola convertint-nos en conta-contes, gaudint de les històries i del món del llibres.

A més, avui, divendres 22 d’abril, hem gaudit de la representació de la llegenda de Sant Jordi on tot l’alumnat de l’escola hem estat actrius i actors. També hem fet algunes manualitat i…la tradicional fira del llibre on hem intercanviat contes.

Si voleu veure-ho a cop d’ull, feu clic a cada imatge. Recordeu que en el Drive tindreu un reportatge més complet!

 

CONTA-CONTES LLEGENDA DE SANT JORDI FIRA D’INTERCANVI DE LLIBRES

Easter and Spring! A european project in English

Per segon any consecutiu, els nens i nenes de primer participen en un projecte d’eTwinning, una plataforma educativa europea que permet a diferents escoles d’Europa connectar-se i aprendre col·laborativament a través de la llengua anglesa. El tema del projecte torna a ser el de la primavera i la pasqua, igual que l’any passat, però aquest any canviem de país i ens hem aparellat amb una escola de Nikea, Grècia.

Des de l’Escola del Mar creiem que el fet de participar en un projecte d’aquest tipus és molt enriquidor pels alumnes que estan aprenent una llengua estrangera, en aquest cas l’anglès. El fet de conèixer nens i nenes d’un altre país que parlen la seva pròpia llengua però també estan aprenent anglès els fa sentir-se units i tenir moltes ganes de treballar conjuntament. A més, els serveix per adonar-se de la importància de saber parlar anglès, ja que comencen a entendre que és una llengua necessària per comunicar-se amb persones de qualsevol lloc del món.

Les famílies poden accedir a la plataforma TwinSpace des de casa per veure el progrés de les activitats que anem fent, a més de fotos dels alumnes gaudint del projecte.

El projecte el comencem a mitjans del segon trimestre, quan ja s’acosta la primavera. El primer pas va ser conèixer als nostres companys grecs a través d’una videoconferència i presentar-nos en anglès, dient el nostre nom i alguna cosa que ens agradés, per exemple: “Hello, my name is Marc and I like ice-creams”. També vam aprofitar per aprendre alguna paraula en grec, i ells en català!

Seguidament, vam decidir desitjar-nos una feliç pasqua enviant-nos ous de pasqua decorats per correu postal, els nens i nenes es van motivar molt i van esforçar-se molt en fer els ous ben bonics, ja que eren un regal! Uns dies més tard, ens va fer molta il·lusió rebre el paquet dels nostres amics grecs! Vam decidir penjar-los al nostre passadís perquè fessin molt de goig!

Però el projecte no acaba aquí! Tenim moltes ganes de seguir treballant conjuntament i d’aprendre moltes coses sobre la primavera i la Pasqua. 

Jornades culturals 21-22: EL CINEMA!

Enguany, les jornades culturals han estat relacionades amb el món del cinema. Durant aquests tres dies, tots/es ens hem convertit en professionals de la pantalla: direcció, producció, guió, doblatge, maquillatge, edició, actuació, il·luminació, premis…

Des de l’aula, hem tingut la oportunitat de realitzar diferents tallers on hem experimentat diferents aspectes d’aquest meravellós món. 

A continuació podeu veure una petita representació de les activitats que hem anat fent durant la setmana. Llums, càmera i acció!

Sortida a La Pedrera de 1r

Una de les activitats estrella a l’escola és fer una sortida. Aquestes sortides sempre estan relacionades amb el que treballem a l’aula i ens serveixen per veure i viure de prop allò que anem aprenent. Fa uns dies, l’alumnat de 1r va anar a fer una visita a La Pedrera doncs, des de l’àmbit artístic, s’ha endinsat en el món d’Antoni Gaudí. Durant la visita va poder apreciar els elements característics de la seva arquitectura i va participar en un taller de forja d’on van sortir unes creacions d’allò més originals. Va ser un gran dia, on tots els infants van demostrar molt d’interès i motivació.

Topografia augmentada a 5è

Enguany, l’alumnat de cinquè curs ha ampliat els seus coneixements sobre la geosfera endinsant-se en el món de la topografia. Durant aquest viatge hem treballat en grups reduïts, de manera cooperativa i interrelacionant l’àmbit de coneixement del medi, el digital i l’artístic. 

Han après a interpretar diferents mapes topogràfics, a dissenyar el seu propi relleu, comprovar el resultat digitalment, a través de la realitat augmentada, i donar-li vida a partir de la creació d’una maqueta. 

 

 

La proposta ha consistit en conèixer les corbes de nivell a través d’una aplicació de realitat augmentada. Ha calgut dibuixar un mapa topogràfic i mitjançant les tauletes, fent ús d’un programa digital, s’ha pogut comprovar el resultat en tres dimensions. Un cop adquirits aquests coneixements, s’han aventura’t en donar volum als mapes topogràfics que han dissenyat a partir de la construcció d’una maqueta.

 

Ha resultat una activitat d’experimentació, cooperativa i engrescadora que ha permès fer un bon tancament del procés d’ensenyament aprenentatge d’aquest tema. 

 

 

                    

EL PROTAGONISTA DE LA SETMANA A P4

El protagonista de la setmana és un projecte que es fa durant tot el curs de P4. Ens agrada fer-lo per moltes raons, però principalment perquè ajuda al desenvolupament emocional dels infants d’aquesta edat.

 

Altres objectius d’aquesta activitat són: potenciar la descoberta de si mateix, fomentar l’autoestima i la seguretat en ell mateix, compartir les pròpies vivències amb la resta de companys/es, anar coneixent els companys/es que integren el grup-classe per tal de millorar la relació-cohesió entre ells,

afavorir el respecte a la diversitat, compartir i aprendre dels altres  potenciar la qualitat del llenguatge oral i  enriquir el vocabulari i saber-se explicar en públic.

 

Les nenes i nens amb ajuda de les seves famílies reflexionen, pensen, parlen i escullen allò que més els hi agrada fer i ho plasmen en una làmina posant-hi fotografies, enganxines, explicacions…

Cada setmana és protagonista un infant del grup i porta a l’aula la seva làmina i objectes representatius d’allò que vol explicar. 

El protagonista explica a la resta d’infants allò que ha preparat i durant una setmana queda tot exposat a la classe. Tenim un racó preparat per aquesta activitat, de manera que els companys i companyes ho poden gaudir mirant, conversant, manipulant i jugant.

Surten diversitat de coses: les manualitats, els lleons, la Frozen, els cotxes, els playmòbils, els parcs de Vilassar,els esports, els planetes… D‘aquesta manera tothom pot aprendre coses noves i el protagonista està content de poder compartir els seus coneixements.

És una activitat molt motivadora on,  tots i totes esperen amb entusiasme la setmana que seran ells i elles  protagonistes. 

Carnaval 22′

Tot i que portem tota la setmana fent cas al Rei Carnestoltes amb les seves consignes… Avui ens ha vingut a fer la visita anual reglamentària!

Ja podeu gaudir d’algunes fotos de la rua de la festa de Carnaval. Mireu quin goig que fan els nostres nens i nenes disfressats sota la temàtica: EL CINEMA!

Ah! I moltes gràcies a l’alumnat i professorat de sisè, pel fantàstic espectacle que heu preparat, el Consell dels Bulls.

*totes les fotos i els vídeos del Consell dels Bulls, disponibles al Drive de l’escola (només per membres de la comunitat educativa).

consigna pel DIVENDRES

DIVENDRES…

TOTS I TOTES BEN DISFRESSATS!!

EL CINEMA HA TRIOMFAT!!

I ARA… A BALLAR!!

BALL PELS NENS I NENES D’INFANTIL

BALL PELS NENS I NENES DE 1r a 5è