Fundació Miró

Les nenes i nens de P4, Unicorns i Coets hem descobert el gran artista Joan Miró. La seva vida i les seves obres: quadres i escultures. Les seves tècniques i els seus colors preferits.I sobretot com mirar d’una altra manera el món… Amb ulls de Miró!!!!I tot això ho hem pogut veure i viure a la visita que hem fet aquest dijous a la Fundació Miró.Hem passat un dia magnífic!!!!

El conte en blanc a Educació Infantil

El conte en blanc és un dels projectes que es realitza a p5 amb la col·laboració de les famílies. Els objectius principals són promoure el gust per l’escriptura i la lectura d’una manera vivencial, significativa i funcional, afavorir l’enriquiment de l’expressió oral, desenvolupar l’atenció i la memòria i despertar la imaginació i la creativitat dels infants.

Primerament, els nens i nenes fan una pluja d’idees proposant personatges que els agradaria que formin part de la història. Després, es fan votacions i es van descartant els menys votats fins a tenir els tres personatges que més agraden.

El conte es comença a l’escola creant els tres personatges principals entre tots els nens i nenes seguit de la primera frase que inicia la història.

A partir d’aquí, el conte en blanc viatja cada divendres a una de les cases dels infants més grans d’educació infantil perquè amb la seva imaginació i fantasia ens portin a conèixer les diferents aventures que viuran els personatges. Cadascú és l’encarregat de donar vida a una de les pàgines del conte escrivint una frase i fent-ne el dibuix. D’aquesta manera, conjuntament es va creant el fil conductor que dóna vida a una història original, creativa i única pels nostres petits grans escriptors, que aniran compartint i fent créixer, explicant-la davant dels altres cada setmana.

 

Sortida 5è Parc de la Draga

 

Dijous dia 11 l’alumnat de 5è vam anar al parc de la Draga, a Banyoles. Vam sortir aviat per tenir temps per poder arribar d’hora al parc.

Només arribar, vam esmorzar per agafar forces per poder fer totes les activitats que ens tenien preparades. En acabar d’esmorzar vam començar a fer els tallers. 

Eren un tallers on ens explicaven com feien foc, quines eines utilitzaven i, fins i tot, vam poder fer una eina amb sílex. També  vam veure com eren  les cases neolítiques i vam fer llançament de llances. 

En acabar els tallers vam anar a dinar i vam tenir una estona per jugar.

Va ser una excursió interessant, molt divertida i ens agradaria tornar-la fer.

 

Alumnat de 5è

Racons de Llengua

El treball per racons és una manera idònia d’organitzar els espais de treball del grup classe.

Cal delimitar un espai per a cada racó i oferir els materials i estris necessaris per realitzar les activitats d’ensenyament-aprenentatge de l’àrea de llengua que haurem programat.

En els racons, els nens i nenes treballen individualment, en parella o en petit grup, màxim de 4 alumnes, i ho fan tot manipulant, experimentant, verbalitzant i enregistrant gràficament el procés i els resultats.

A tercer aquest any, a més a més, de treballar la llengua a partir de diversos tallers de textos per tal de millorar l’expressió escrita, comprensions de diferents tipus, hem cregut convenient incorporar uns racons de llengua que realitzem un dia a la setmana, per tal de reforçar diferents aspectes gramaticals i ortogràfics de la nostra llengua.

Els i les alumnes realitzen 5 racons: 

  1. Scrabble: es tracta d’un joc lingüístic, on han d’aconseguir crear paraules amb les lletres que els toquen o afegir lletres a les paraules que puguin crear els altres companys i companyes que juguen. 
  2. Els cistells de les síl.labes: per tal de separar correctament les paraules i després entendre l’accentuació, els proposem un recull d’imatges que han de descobrir el nom i separar el nom en síl.labes. 
  3. Crear frases: els donem un recull de paraules de diferents categories gramaticals, primer de tot han de separar a quina categoria gramatical pertany cadascuna i després crear frases que tinguin sentit i estiguin ben estructurades. 
  4. Els temps verbals: frases que els proposem en diferents temps verbals i ells han de trobar el verb i dir a quin temps verbal pertany (passat, present i futur).
  5. El racó digital: a partir de tauletes, els proposem jocs educatius i lingüístics que podem trobar a la xarxa, com per exemple Aventura’t en l’ortografia. 

Aquests racons es registren en un passaport de racons que cadascun dels infants té, per tal de conèixer per a quins racons han passat i quins els queden. Quan hagin passat per tots, es modifiquen els racons. 

Es tracta d’una metodologia més atractiva, respecte els ritmes d’aprenentatge i l’alumne és el protagonista del seu aprenentatge, això fa que sigui més significatiu per a tots ells i elles.

P3A Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Al Museu hem fet una visita a l’exposició Planeta Vida on hem pogut veure molts animals disecats, esquelets, petxines, llavors, minerals.. Una varietat molt interessant del nostre planeta.

També hem fet una activitat al Niu de ciència, que  és un espai de lliure circulació que permet als infants guiar-se pels seus propis interessos i els convida a ser protagonistes dels seus aprenentatges. Gràcies a un acurada integració de components  presentats, els nens i les nenes gaudeixen interactuant amb els elements, naturals i reals, adquirint nous coneixements de forma vivencial i constructiva .

P3B Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Al Museu hem fet una visita a l’exposició Planeta Vida on hem pogut veure molts animals disecats, esquelets, petxines, llavors, minerals.. Una varietat molt interessant del nostre planeta.

També hem fet una activitat al Niu de ciència, que  és un espai de lliure circulació que permet als infants guiar-se pels seus propis interessos i els convida a ser protagonistes dels seus aprenentatges. Gràcies a un acurada integració de components  presentats, els nens i les nenes gaudeixen interactuant amb els elements, naturals i reals, adquirint nous coneixements de forma vivencial i constructiva .