Setmana de la Diversitat

Des de fa ja uns anys, cada curs a l’escola es celebra la Setmana de la diversitat per tal de conèixer i sensibilitzar als infants de la diversitat entre les persones. Aquest any la setmana de la diversitat ha girat entorn la salut mental sota el lema M’estimo.

Al llarg de la setmana tots els infants de l’escola han realitzat diferents propostes i dinàmiques per tal d’aprofundir en la temàtica, entre tots i totes s’ha omplert el vestíbul de l’escola d’aquelles petites coses que ens fan feliços i felices, plasmant-ho amb dibuixos i escrits i, s’han realitzat visites a l’exposició sobre salut mental.

A la comunitat de petits els infants han conversat sobre com ens sentim davant de diferents situacions, així com de què fan i què poden fer quan senten emocions com la ràbia i la tristesa. S’han expressat corporalment a partir de diferents músiques, han realitzat dinàmiques per fomentar l’autoestima i reconeixement davant del grup i han vist curtmetratges molt emotius, tot conversant sobre què els suggerien. Per acabar, han anat a l’Aula d’Estimulació Multisensorial de l’escola a sentir el conte sensorial de  “Tinc un volcà” de Miriam Tirado, on han pogut entrar dins la història, vivint-la a través de diferents sentits com l’oïda, la vista i el tacte.

A la comunitat de mitjans i grans han aprofundit en la temàtica a partir de diferents propostes de microespais dins l’aula, tot reflexionant sobre la importància de cuidar-nos, així com coneixent com el nostre cos genera i organitza les diferents emocions i algunes de les patologies a nivell de salut mental que es poden patir.

També els infants han realitzat dinàmiques de grup per fomentar l’autoestima i l’autoconcepte. Han pogut visitar l’exposició muntada a l’escola dedicada aquesta temàtica  on hi han trobat contes, llibres i cançons en relació amb la salut mental, així com relats de persones famoses que han patit o bé, pateixen algun problema de salut mental. Finalment, a la franja de lectura matinal les mestres han llegit llibres i contes com a model lector referents a la identificació i regulació de les diferents emocions humanes així com també de coneixements sobre la salut mental en general.