Quan entrem escoltem … “Canción de cuna para dormir a un negrito”

Com si res, estem acabant el curs, i no voliem deixar de retre homenatge a un dels compositors catalans més representatius de la nostra música, en Xavier Monsalvatge, del qual aquest 2012 se’n celebren els 100 anys del seu naixement. En Xavier Monsalvatge va néixer a Girona el 1912, i es va dedicar tant a la composició com a la crítica musical. Se’l considera una de les figures claus de la música catalana de la segona meitat del segle XX.
La peça que escoltem pertany a la seva obra més primerenca, ja que la va compondre al 1945, i forma part de les “Cinco canciones negras”. Curiosament ha estat l’obra de Monsalvatge més gravada.
A l’escola tenim la sort de poder-la escoltar en la versió cantada per Victòria dels Àngels, una delícia per a les oïdes.
Aquí us oferim una versió de la soprano Ana Maria Sánchez, acompanyada del pianista Enrique Pérez de Guzmán. Que en gaudiu tant com nosaltres!!!

1. Eliane Figueroa

Buscando fotos de las Colonias a Sort me he puesto a curiosear y vaya mi sorpresa al encontrar esta canción aquí. Es una canción que yo he escuchado desde pequeña y me resulta especialmente conmovedora por lo que la he entonado para arrullar a mi hijo Guillermo siempre, cuando pequeño y a veces hasta el día de hoy me pide escucharla. No sabía nada de su autor, ni que fuese justamente catalán !. Conozco las versiones de Mercedes Sosa y de Los Olimareños. Ojalá Guille la aprendiera a tocar en flauta !! Me encantaría. !!
    Por cierto Muchas Gracias!! a la Profesora de Música por regalarles a los niños una riqueza tan grande como es enseñarles a amar la música. Hoy quizá no lo valoren pero es un vagaje cultural que permanecerá en el tiempo. Gracias !!!