Entrem a ritme del Cànon de Pachelbel

El Cànon de Pachelbel és una peça molt bonica i famosa que va ser composta pel músic alemany Johann Pachelbel fa més de 300 anys, durant el Barroc. Aquesta peça que escoltem quan entrem aquests dies, està escrita per a un grup de cordes i segueix una melodia suau i tranquil·la que es va repetint, però cada cop amb petites variacions que la fan més rica i interessant.

La melodia principal del Cànon la toquen tres instruments de corda (com violins i violes), mentre que un altre instrument acompanya fent una base repetitiva. Aquesta estructura es diu “cànon,” perquè és com un joc en què cada instrument entra en diferents moments amb la mateixa melodia. Això fa que la música soni com si s’estigués construint a poc a poc, de manera harmoniosa i equilibrada. Tot i ser una música antiga, encara avui ens transmet pau i alegria!

Es pot dir que és el cànon més molt popular de la història, ja que actualment hi ha centenars de cançons d’estils molt diferents que incorporen aquesta progressió d’acords. Si busqueu i pareu bé l’orella, podreu trobar molts exemples com aquests, entre d’altres la coral de l’escola “Alberichor” ara ja fa uns anys al programa de TV3 “Oh happy nens”! Una versió que fusiona el Cànon amb el Bon dia dels Pets:

 

 

 

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut