Projecte solidari a l’institut Vila-seca 2016-2017

Des de l’assignatura de Religió Catòlica i amb la col·laboració de tota la comunitat educativa del centre (pares, alumnes i professors) durant aquest curs escolar hem portat a terme al nostre institut Vila-seca un projecte solidari de caire humanitari. Nosaltres col·laborem, juntament amb el Comitè Oscar Romero, de Tarragona-Reus, en els programes de beques perquè puguin estudiar durant un curs escolar sencer nens i nenes de Centre Amèrica amb situació desfavorida.

La nostra aportació durant el curs escolar va girar al voltant de dues accions solidàries:

– Recaptació voluntària d’un euro per alumne/professor per tal de becar els nens i nenes de Centre Amèrica perquè puguin estudiar.

– Cursa solidària al centre, organitzada pel departament d’Educació Física i amb la col·laboració de  l’AMPA, professors i alumnes, per tal de recaptar fons per finançar diversos projectes que estan portant a terme el Comitè Oscar Romero en Centre Amèrica.

El projecte va ser tot un èxit de participació i col·laboració. En la primera acció van recaptar 1.410 euros. Aquesta recaptació va anar dirigida per becar a 15 nens/nenes de Colotenango (Guatemala) perquè puguin estudiar durant tot aquest any escolar. Cada beca cobreix, a banda de les despeses d’estudi, les despeses de desplaçament dels nens/es des de la seva llar al col·legi on estan estudiant, Santa María de la Asunción, de Colotenango (Guatemala).

Així mateix, durant el mes de març, van portar també a terme la cursa solidària, amb una participació quasi total de l’alumnat del centre i de molts professors. D’aquesta acció solidària van recaptar també 430 euros, recapte que va ser donat directament el dia 25 de març al president del Comitè per acabar de cobrir les despeses dels becats a Colotenango.

Aquest projecte va tenir molta acceptació al nostre institut (prova d’allò va ser la bona resposta col·laborativa de tota la comunitat educativa) i esperem que l’any vinent sigui encara millor la resposta.

Silvestre Linares. Coordinador.