Visita al Museu del Cinema

Aquest darrer 3 d’octubre, amb els alumnes de primer i segon de batxillerat que cursen les optatives de Cultura Audiovisual, s’ha fet una sortida al Museu del Cinema de Girona.

A través de la visita guiada a l’exposició permanent, els alumnes han descobert el món màgic i fascinant de les imatges en moviment i dels espectacles visuals que van fer possible la invenció del cinema. Un viatge ple de sensibilitat i art amb espectacles d’ombres, de llanterna màgica, mirar el món per un forat, captar la realitat amb la fotografia, veure dibuixos animats amb les joguines òptiques, fotografies en moviment i projecció d’imatges reals i fantàstiques sobre una pantalla.

A continuació, els de primer de batxillerat han fet una activitat centrada en la tècnica de la captació i fixació de les imatges. Han après a fer fotografies amb diverses càmeres obscures i el posterior revelat d’aquestes fotografies.

En canvi, els de segon de batxillerat han ideat i rodat una seqüència d’un film. El grup s’ha repartit les diferents tasques pròpies en la producció d’un film: el guió, l’storyboard, els actors, els tècnics de llum, so i càmera, l’attrezzo i la direcció.

En fi, una gran experiència que de ben segur quedarà gravada en la memòria dels alumnes.

Núria Sales.